31.03.2016/10:53

Seniorzy zdecydują o przyszłości handlu

Struktura wiekowa konsumentów szybko się zmienia. W Polsce najszybciej rośnie znacznie klientów w wieku powyżej 45 lat – wynika z raportu McKinsey, do którego dotarła Rzeczpospolita.

W latach 2015-2030 wzrost populacji będzie odpowiadał już tylko za 25 proc. zwiększającej się konsumpcji. Jak czytamy w Rzeczpospolitej, w latach 2000-2015 było to 42 proc., a jeszcze wcześniej 53 proc. Z raportu McKinsey wynika, że głównym motorem rozwoju handlu będą konsumenci wydający coraz więcej per capita, ale oni także dynamicznie się zmieniają.

Z badania wynika, że popyt będzie przesuwał się do miast. W 2030 r. mają one odpowiadać za 91 proc. wydatków. W tej grupie konsumentów aż 51 proc. wzrostu wydatków będzie pochodzić od grupy 60+. Rzeczpospolita podaje, że za 73 proc. wzrostu będą odpowiadać coraz starsi konsumenci. Najwięcej, bo 30 proc., wygenerują ci w wieku 45-59 lat. Ich wydatki mają rocznie rosnąć o 4,3 proc. W grupie 75+ wzrost ma wynieść rocznie 6,5 proc.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.