01.04.2019/10:43

Sezon lodowy wystartował wcześniej niż zwykle. Co detaliści powinni wiedzieć o sprzedaży lodów?

Aby w sezonie zarabiać na lodach, trzeba wcześniej zadbać o tę kategorię – sprawdzić stan zamrażarek, przejrzeć ofertę dystrybutorów i zaplanować asortyment.

Jaki wpływ na poprawę sprzedaży na początku sezonu lodowego ma analiza zeszłorocznych wyników z tego samego okresu?

– Analiza ubiegłorocznej sprzedaży jest kluczowa przy podejmowaniu decyzji i budowaniu strategii handlowej na aktualny sezon – mówi Rafał Duliban, szef działu zakupów produktów mrożonych w sieci Frac. Jak wyjaśnia Rafał Duliban, trzeba wiedzieć, ile towaru należy zamówić, jak dużo towaru zamówić na zapas i jakie rodzaje lodów mieć w większej ilości.

Niektóre sieci handlowe pierwsze takie analizy robią nawet kilka miesięcy przed startem sezonu. – Wykonując analizę jesienią, jesteśmy w stanie zweryfikować nasze ustalenia, porównać je z analizami dostawcy i wybrać wspólnie najsilniejszy dla danego segmentu asortyment. Im wcześniej przeprowadzimy analizę i wybierzemy ofertę, tym mniejsze ryzyko braków w zamrażarkach. Dostawca ma czas na przygotowanie stoków magazynowych, a dla sieci nie ma ważniejszego aspektu niż wkroczenie w sezon z pełną ofertą – słyszymy w biurze prasowym sieci Kaufland.

Czy i jak można zabezpieczyć się przed nagłymi zmianami pogody?

Początek zeszłorocznego sezonu lodowego zaskoczył wielu detalistów. Nagłe kwietniowe ocieplenie spowodowało potężną falę zamówień, której częściowo nie byli w stanie sprostać producenci i dystrybutorzy. Doprowadziło to do sytuacji, że sklepy miały problemy z zapełnieniem zamrażarek. Czy można zabezpieczyć się przed podobnym scenariuszem? Detaliści przekonują, że oprócz obserwacji prognozy pogody warto postawić na współprace ze sprawdzonymi dostawcami, którzy są w stanie w miarę szybko zareagować na zmiany. Warto również wyposażyć sklepy w dodatkowe zamrażarki na zapleczu. – Globalne ocieplenie powoduje przesunięcie pór roku, więc można się spodziewać, że lata będą rozpoczynały się wcześniej oraz będą coraz cieplejsze. Zeszłoroczna sytuacja wymaga od każdego detalisty wcześniejszego zatowarowania się na sezon letni poprzez rozpoczęcie go już w okresie wczesnowiosennym – mówią przedstawiciele Kauflandu. W ostateczności sieci starają się przesuwać towar między sklepami. Czasami okazuje się, że w jednej placówce zalega towar, który jest rozchwytywany w innych marketach.

Kiedy zwiększyć zamówienia lodów?

Detaliści przewidują, że w tym roku klienci przyjdą do sklepów po lody wcześniej niż w poprzednich latach. Rafał Duliban uważa, że pracę nad tą kategorią już w tym sezonie warto rozpocząć od zaplanowania sprzedaży, działań marketingowych na cały sezon oraz rozmów z dostawcami dotyczących cen i rodzaju asortymentu, a także tego, w jaki sposób chcą oni promować poszczególne produkty w ciągu sezonu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.