09.08.2018/09:10

Shell płynie na fali zmian [TYLKO U NAS]

Sieć stacji paliw Shell mocno stawia na modernizację swoich placówek. Jak zapewnia w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Krysiak, menedżer kategorii Fresh Food & Drinks w Shell Polska, przemiany czeka aż 80 proc. istniejących stacji należących do firmy.

Shell kontynuuje proces modernizacji swoich stacji paliw. Projekt, który rozpoczął się w 2015 roku, zakłada dostosowanie placówek do trzech formatów. – Pierwszy to on the move. Jest dedykowany klientom przemierzającym dłuższe dystanse i chcącym zrobić przerwę na odpoczynek. Te stacje dysponują najszerszą ofertą gastronomiczną – mówi Tomasz Krysiak, Category Manager, Fresh Food & Drinks w Shell Polska.

Drugi koncept o nazwie meeting point to stacje miejskie. – Idealne podczas podróży z pracy i do pracy. Tu stawiamy na ofertę kawową i gastronomiczną w sam raz na szybki lunch czy zakup kanapki na drugie śniadanie – dodaje Krysiak.

Trzeci format to standard. – Wdrażamy go na stacjach miejskich, na których klient może szybko zatankować, kupić napój, przekąskę czy kawę na wynos, czyli zrealizować proste i szybkie potrzeby zakupowe – komentuje Tomasz Krysiak.

Jak zapewnia przedstawiciel firmy Shell Polska, do tej pory udało się zmodernizować 100 z ponad 420 stacji paliw Shell działających w Polsce. Na większości wdrożono format on the move lub meeting point z rozszerzoną ofertą gastronomiczną. – Wyróżnia je nasz brand gastronomiczny deli by Shell, który zastąpił Deli2go. To globalna zmiana, która wynika z chęci zbudowania większego przywiązania klientów do marki Shell – dodaje przedstawiciel firmy.

Shell wykorzystał zmianę strategii wizerunkowej do rozbudowy oferty na stacjach paliw. – Polska oraz inne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej to jedne z pierwszych rynków, w których rozpoczęto zmiany. Jednocześnie jest to kontynuacja działań, które zapoczątkowaliśmy 3 lata temu – komentuje Tomasz Krysiak.

Docelowo nowymi formatami objętych zostanie 80 proc. wszystkich stacji. W tym momencie Shell posiada w Polsce około 380 stacji własnych i ponad 40 partnerskich. To, którą formę przybierze każda z nich, zależy od jej położenia i profilu. Pozostałe punkty, które nie zostaną objęte modernizacją, będą albo nowymi stacjami benzynowymi (które już na etapie powstania przyjmą konkretny format), albo miejscami, które wymagają „bardziej pogłębionej analizy”.

W tym momencie klienci mogą kupić ok. 50 produktów pod szyldem deli by Shell. – To nasza marka własna, która obejmuje produkty gastronomiczne, w tym kawy. Na niektórych stacjach on the move i meeting point wprowadziliśmy koncept „Jesz co chcesz”, dzięki któremu klienci mogą skomponować potrawy zgodnie ze swoim gustem, dobierając dowolne składniki – tłumaczy Krysiak.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.