09.08.2018/09:10

Shell płynie na fali zmian [TYLKO U NAS]

Jednocześnie koncept deli by Shell zakładał opracowanie nowej komunikacji wizualnej, odświeżenie opakowań i ulepszenie receptur produktów. Pojawiły się także nowe produkty: jak burger, kanapka trójkątna z łososiem czy słupki warzywne z hummusem. Klienci na stacjach mogą kupić m.in. świeżo wyciskany sok pomarańczowy, sezamki i wodę deli by Shell, napój energetyczny V-Power czy szereg produktów z oferty akcesoriów samochodowych innych marek własnych Shell.

Zgodnie z globalnym celem Shell, do 2025 r. sprzedaż produktów i usług pozapaliwowych ma stanowić połowę dochodów ze sprzedaży. Tomasz Krysiak nie zdradza, czy polski oddział firmy spełnia te kryteria. Wiadomo jednak, że niektóre rynki na zachodzie Europy już osiągnęły ten poziom.

Nowe plany

By spełnić ambitny cel postawiony przez centralę firmy, polski oddział Shell myśli np. o wprowadzeniu marki własnej w kolejnych kategoriach produktów. Możliwe, że na rynku pod brandem deli by Shell pojawią się przekąski. W tym momencie trwają jeszcze analizy.

Shell nie ma przy tym konkretnego celu, jeśli chodzi o liczbę SKU produktów własnych. – Przyglądamy się potencjałowi wielu kategorii, nie wykluczamy nowych ruchów. Jednak w tym momencie konkretnych planów nie zdradzamy – komentuje Tomasz Krysiak.

Aktualnie na stacjach Shell, w zależności od formatu, znajduje się od 1,5 do 2,5 tys. SKU. – To stabilna liczba, która w tym momencie spełnia nasze oczekiwania – dodaje przedstawiciel firmy.

Oprócz tego Shell stawia na rozwój oferty gastronomicznej i kawowej. – Od wielu lat nawiązujemy współpracę z innymi markami. Na przykład kawomaty Costa Coffee są już na ponad 200 stacjach. Co ważne, oferowana Costa Coffee to kawa premium parzona ze świeżo mielonych ziaren unikatowej mieszanki Mocha Italia. Tej samej, którą Costa serwuje w swoich kawiarniach w całej Europie. Ofertę Shell wzbogacamy także o takie koncepty, jak Faktoria Win czy Piwny Przystanek – komentuje Krysiak.

Rynek detaliczny ewoluuje i tak samo zmieniają się stacje paliw. Firma stale poszukuje sposobów na jak najlepszą obsługę rosnącej liczby kierowców korzystających z paliw alternatywnych. Przykładowo Shell w innych krajach oferuje klientom ładowarki do aut elektrycznych. Niektóre ze stacji są także wyposażone w urządzenia do tankowania wodorem. Jak tłumaczy nasz rozmówca, są to kierunki, którym Shell przygląda się także w Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.