02.10.2018/05:57

Sieć Dino ma już niemal 900 sklepów! To nie koniec, będzie więcej!

Spółka Dino Polska otworzyła od stycznia do końca września 2018 r. 120 nowych sklepów wobec 90 rok wcześniej. Na koniec września 2018 r. sieć liczyła 895 sklepów, wobec 718 marketów rok wcześniej. Tym samym powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 343,3 tys. mkw. wobec 273 tys. mkw. rok temu.

Przypomnijmy, że w I półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 2 709,1 mln zł i były o blisko 691 mln zł (34,2 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem dalszego dynamicznego rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) na poziomie dwucyfrowym. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2018 r. 14,7 proc. (przy inflacji żywności sięgającej 3,6 proc.), wobec takiego samego wzrostu rok wcześniej.

Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I półroczu 2018 r. wyniosła 8,5 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r. Zysk netto Grupy wzrósł o 63,9 proc. do 126,5 mln zł.

W samym II kwartale 2018 r. Grupa Dino wypracowała 28-proc. wzrost przychodów, w efekcie czego wyniosły one 1 423,5 mln zł. Skonsolidowany zysk netto w II kwartale wyniósł 70,5 mln zł (+51 proc. r/r).

Na koniec czerwca 2018 roku sieć Dino liczyła 849 marketów, o 172 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I półroczu 2018 r. otwartych zostało 74 nowych sklepów.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec czerwca 2018 r. wzrosła
o 26,4 proc. r/r, do 324,9 tys. mkw.

Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku. Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach, które zostanie uruchomione jeszcze w 2018 r. Grupa szacuje CAPEX na 2018 rok na poziomie 600-650 mln zł, w I półroczu nakłady inwestycyjne Grupy wyniosły 288 mln zł.

- I półrocze 2018 to kolejne wzrosty skali działania i bardzo dobre wyniki pomimo wysokiej bazy rok wcześniej. Kontynuujemy szybki rozwój sieci sklepów Dino i pozyskujemy kolejne lokalizacje pod nowe markety. Intensyfikujemy obecność w zachodniej części Polski, ale jesteśmy też coraz mocniej obecni w centrum i północnych regionach kraju. Wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku, drugim  regionie pod względem liczby naszych sklepów. Będziemy otwierać kolejne markety i chcemy w tym roku przekroczyć ubiegłoroczną liczbę otwarć (147). Bardzo istotny jest dla nas wskaźnik sprzedaży LfL, naszym celem jest utrzymanie go na poziomie dwucyfrowym. Koniunktura sprzyja naszej działalności, obserwujemy stabilny poziom konsumpcji  – mówił kilka tygodni temu Szymon Piduch, prezes Dino Polska S.A.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • darc 07.10.2018

    Robotę robią. Ciekawe dlaczego nie idą na wschód? Problemy jednak ich dogonią. Spory procent nietrafionych lokalizacji. Akcje przebiły wszystkie spółki handlowe świata i są droższe od spółek technologicznych.

  • ? 03.10.2018

    EBITDA 126,5 mln x 2 = 252 mln
    przy tym tempie otwarć na przestrzeni ostatnich kilku lat i np. ok 5% nietrafionych lokalizacji tj. nierentownych tj. ok 50 +/- 10 sklepów po ok 2,4 mln ("Nakłady inwestycyjne na jeden sklep w 2016 roku wynosiły ok. 2,4 mln zł") daje jakieś 120 000 000 (bez liczenia wpompowanych środków w nierentowną działalność np koszt dotarcia z towarem itd)

    ale jest przecież sporo sieci które ciągną nierentowne sklepy żeby na papierze całość ładnie wyglądała

    jak wygląda dochodzenie do rentowności w obiektach położonych w miastach 3-4 tys mieszkańców (i które to wyludniają się i starzeją jednocześnie)

    no zobaczymy jestem ciekaw efektu końcowego

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.