31.12.2018/15:17

Sieć Dino ma już ponad 900 sklepów

Sieć Dino Polska przekroczyła w 2018 r. liczbę 900 sklepów. To oznacza, że w 2019 r. liczba placówek tej sieci sięgnie ponad 1100. Tym samym w 2020 r. firma z nawiązką przekroczy zapowiadany cel 1200 sklepów.

Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów. Koniec 2019 r. miał być dla firmy z Krotoszyna niezwykle pracowity, na IV kw. br. spółka zapowiadała otwarcie ok. 70 nowych sklepów. Jeśli firmie udało zrealizować zapowiadane plany, to jest ich obecnie nawet 965. W całym 2018 r. firma planowała otworzyć 190 palcówek handlowych. W przyszłym roku w planach jest otwarcie większej liczby sklepów niż w całym 2018 r. Co może oznaczać, że w 2019 r. operator może przekroczy liczbę 200 nowo otwartych sklepów, a tym samym zbliżyć się do zaplanowanego na 2020 r. celu 1200 sklepów. Co ważne po 2020 r. firma zapowiada kontynuację dynamicznej ekspansji w kolejnych latach.

W 2018 szacowała, że łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W związku z szybkim wzrostem firmy wartość CAPEX-u planowanego na 2019 rok może być wyższy niż w roku 2018.

Według prognoz Domu Maklerskiego BDM w 2019 r. dynamika sprzedaży LfL Dino Polska będzie się mieścić w przedziale 11-12 proc. Prognozowane przez DM BDM przychody sięgną 7,5 mld zł, EBITDA wzrośnie do 680 mln zł, a zysk netto przekroczy 400 mln zł. Zdaniem analityków należy oczekiwać, że w 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki będą bliskie 680-690 mln zł.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Karol 02.01.2019

    Brawo! To wspaniałe że Polska firma się tak rozwija. Oby nie chcieli jej później sprzedać obcemu kapitalowi tak jak już tylu polskich nie patriotycznych przedsiębiorców zrobiło... trzymam kciuki z Dino i wlasciciela tej firmy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.