10.01.2020/13:52

Sieć Dino otworzyła 243 sklepy i ma już ponad 1200 placówek

Na koniec 2019 r. sieć Dino liczyła 1218 placówek. Tempo ekspansji rośnie – w minionym roku powstało o 41 marketów więcej, niż rok wcześniej.

W 2019 r. sieć marketów Dino wzbogaciła się o 243 nowe lokalizacje. Rok wcześniej uruchomiono 202 placówki. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 472,2 tys. mkw. wobec 375,7 tys. mkw. rok temu.

Po trzech kwartałach, gdy sieć Dino powiększyła się o 137 nowych sklepów, analitycy DM mBanku z dużą precyzją prognozowali, że w całym roku powstaną 244 nowe markety. Eksperci prognozowali też wówczas, że w 2020 r. sieć powiększy się o 293 sklepy.

Spółka nie podała liczby placówek zlikwidowanych w 2019 r. Biorąc jednak pod uwagę jej strategię inwestycyjną, można zakładać, że jest ona znikoma. Firma co do zasady wyszukuje odpowiednie lokalizacje, kupuje nieruchomości i buduje obiekty według własnych planów.

Jak zwracają uwagę analitycy, w miarę wzrostu gęstości sieci sklepów poprawia się rentowność działalności operacyjnej firmy, ponieważ zmniejszają się koszty logistyki, przede wszystkim transportu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kamil 15.01.2020

    Podobno dino ma zamiar przejac sklepy arhelan

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.