22.09.2020/08:11

Sieć dyskontów Textilmarket liczy na wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej

Przychody spółki TXM, właściciela dyskontowej sieci sklepów Textilmarket, wyniosły w pierwszym półroczu 60,86 mln zł wobec 113,19 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie. W okresie styczeń-czerwiec spółka wygenerowała stratę netto rzędu 22,4 mln zł.

- Natychmiastowa modyfikacja strategii i dostosowanie jej do nowej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa COVID-19, pozwoliła na osiągnięcie zweryfikowanych celów sprzedażowych i wypracowanie w drugim kwartale br. dodatniego wyniku operacyjnego wraz z amortyzacją (EBITDA) na poziomie ponad 2,4 mln zł - wskazuje spółka w komunikacie.

Jak podkreśla Marcin Łużniak, wiceprezes TXM, wybuch pandemii wymusił konieczność natychmiastowej modyfikacji wdrażanej strategii. - W efekcie, na podstawie analizy nowego otoczenia, dokonaliśmy rewizji planu sprzedaży na kolejne miesiące 2020 roku. Dostosowaliśmy do niego poziomy zamówień oraz zagwarantowaliśmy ciągłość dostaw zarówno krajowych jak i importowych. Dzięki temu wyniki drugiego kwartału br. w obszarze sprzedaży są pozytywne - tłumaczy.

I dodaje: - Wypracowaliśmy nadwyżki względem zweryfikowanych założeń. Taka sama sytuacja miała miejsce również w lipcu i sierpniu. Natomiast na początku września wynik minimalnie różnił się od prognoz, w wyniku obniżenia piku sprzedażowego związanego z niższym poziomem zakupów szkolnych i ograniczonym poziomem powrotu dorosłych do biur. Posiadaliśmy również mniejszy poziom zapasów, spowodowany nieco lepszą niż zakładaliśmy sprzedażą w poprzednich miesiącach, który teraz staramy się na bieżąco uzupełniać.

Spółka TXM liczy na uzyskanie wsparcia rządowego w ramach tarczy antykryzysowej, podkreślając, że zapewniłoby ono wzmocnienie majątku obrotowego wykorzystywanego na limity kredytowe oraz dodatkowe zakupy towarów. - W związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji przygotowujemy wniosek do PFR w ramach wsparcia dla dużych firm dotkniętych skutkami pandemii - wskazuje Łużniak.

W pierwszym półroczu 2020 r. TXM zamknęło 39 nierentownych (w pandemicznej rzeczywistości) sklepów, zmniejszając całą sieć sprzedaży do ok. 55 tys. mkw. Przeprowadzono też m.in. optymalizację kosztów najmu oraz ograniczono koszty marketingu i działalności centrali w tym kosztów magazynowania.

- Działania podjęte w tym obszarze oceniamy jako skuteczne i zgodne z planami - twierdzi Marcin Łużniak. Ich efektem jest wynik netto za pierwsze półrocze na poziomie o 11,3 mln zł lepszym niż przed rokiem (choć i tak oznacza to stratę netto przekraczającą 22,4 mln zł).

Jak podkreśla Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes TXM, "w minionym okresie kluczowe były również działania mające na celu wzrost sprzedaży i marży". - Zredefiniowaliśmy nasze działania prosprzedażowe obejmujące zarówno obszar produktu, jak i operacji. W ramach struktury asortymentowej postawiliśmy na towar szybko rotujący, tworzący główną część koszyka zakupowego klienta TXM oraz na towar wysokomarżowy. Nową kolekcję cechuje zdecydowanie wyższa jakość, aktualne trendy w modzie przy zachowaniu poziomu niskich cen - wymienia przedstawicielka sieci Textilmarket.

Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia 2020 r. uprawomocnił się układ TXM z wierzycielami. - Oznaczało to zakończenie procesu restrukturyzacji i rozpoczęcie etapu wykonywania układu. Obecnie naszym głównym celem jest stabilizacja biznesu - podkreśla Marcin Łużniak.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także