15.09.2016/15:24

Sieć Ikea zapowiada dalszy wzrost sprzedaży w Polsce

3,22 mld zł wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 2016 (zakończonym w sierpniu br.). Sprzedaż zwiększyła się o 21,6 % w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.

W analizowanym okresie sklepy Ikea odnotowały blisko 28 mln wizyt w 9 sklepach szwedzkiej sieci w Polsce. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła z 39 tys. do 50 tys. Klienci Ikea coraz częściej wybierają produkty przyczyniające się do bardziej zrównoważonego życia w domu, których sprzedaż wzrosła o prawie 30 proc.

Ikea w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, Ikea w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.

- Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld złotych obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań. Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki Ikea w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, prezes Ikea w Polsce.

W 2015 roku Ikea Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20 proc. więcej niż w roku 2014. Produkty te stanowiły w 2015 roku 4,7 proc. całkowitej wartości sprzedaży sklepów Ikea w Polsce. Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.

- Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję CO2 i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 roku wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga.

Globalna sprzedaż Ikea Retail wyniosła 34,2 mld euro, co stanowi wzrost o 7,2 proc. w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy Ikea jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii. 

- Grupa Ikea ma za sobą kolejny dobry rok. Odwiedziło nas aż 783 miliony klientów – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy Ikea. W przyszłym roku chcemy skupić naszą uwagę na rozwoju wielokanałowości - dodaje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.