21.02.2018/21:11

Sieć Intersport ma za sobą przełomowy rok. Firma wdrożyła m.in. nową strategię asortymentową

Rok 2017 był dla sieci Intersport Polska okresem przełomowym. Spółka uzyskała samodzielną licencję Intersport i rozpoczęła wdrażanie nowego modelu biznesowego w ramach którego uruchomiła między innymi proces zamówień wysokomarżowych marek własnych bezpośrednio u producentów.

W okresie przejściowym tj. od I-III kwartału 2017 roku, ze względu na przeprowadzenie koniecznej zmiany dostawców części produktów, stan zatowarowania sklepów był niski, co negatywnie wpłynęło na wyniki finansowe spółki. Po III kw. 2017 roku sieć Intersport odnotowała stratę netto na poziomie ok. 6 mln zł. Na poziom straty miały wpływ głównie mniejsze o 16 proc. przychody netto ze sprzedaży, niższa marża wartościowa oraz poniesione przez spółkę jednorazowe koszty zamknięcia nierentownych sklepów w wysokości 1,53 mln zł.

W IV kwartale 2017 roku sytuacja uległa znacznej poprawie. Sieć Intersport zatowarowała sklepy nową kolekcją jesienno-zimową i wyrównała rok do roku stany magazynowe. Otrzymała w ten sposób impuls do odwrócenia negatywnego trendu sprzedaży. W ostatnim kwartale ubiegłego roku spółka odnotowała duże wzrosty sprzedaży we wszystkich sklepach i we wszystkich kategoriach sportowych - w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) odnotowano aż 20  proc. dynamikę wzrostu obrotów rok do roku. Był to pozytywny wynik wprowadzanych zmian, które osiągną dodatkowo pełny efekt (w postaci wyższej marży) wiosną 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych Intersport będą w całości realizowane na nowych zasadach.

Ze względu na długi, ponad sześciomiesięczny okres zamówień towaru u producentów, znaczna część kolekcji jesienno-zimowej 2017 została sprowadzona "na starych zasadach". Dlatego też, marża wartościowa w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) wzrosła w IV kwartale 2017 roku tylko o 8 proc., co wpłynęło w ostatnich miesiącach ubiegłego roku na poprawę wyniku netto o 59 proc. (w IV kw. 2016 r. strata netto sięgała prawie 7,2 mln zł, gdy w IV kw. 2017 r. strata była na poziomie netto 2,9 mln zł) . Odnotowana poprawa była jednak niewystarczająca, aby mieć w pełni pozytywne przełożenie na roczne wyniki finansowe spółki.

W związku z powyższym, łącznie w roku 2017 sieć Intersport osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 183,9 mln zł, czyli o 10 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (gdy było to: 205,2 mln zł), zaś w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) roczne obroty były mniejsze o 3 proc. W 2017 r. strata netto była na poziomie ponad 8,9 mln zł, podczas gdy w roku 2016 strata netto wyniosła 8,57 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej w 2017 roku wyniosły 193,5 mln zł i były niższe o 8 proc., w porównaniu do 2016 r.

Dodatkowo, w 2017 r. kwota w wysokości 368,7 tys. zł została zakwalifikowana do przychodów przyszłych okresów z tytułu kar umownych wynikających z niezrealizowanych zapisów umowy najmu. Można spodziewać się jej obecności w roku 2018 w przychodach ujawnionych w rachunku zysków i strat.

W Polsce działa obecnie 31 salonów sieci Intersport. Na świecie funkcjonuje ich ponad 5400.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.