Sieć Jysk ze świetnymi wynikami. W planach nowy koncept sklepu i rozwój kanału B2B
Spółka Jysk Polska odnotowała roku finansowym 2017/2018 wyniki sprzedaży na poziomie 2,6 mld zł. Sprzedaż detaliczna sieci wzrosła do ponad 1,1 mld zł. Oznacza to wzrost o 12,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jak podkreśla Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska, takie wyniki to efekt konsekwentnie budowanej strategii i doskonalenia oferty. Polacy odwiedzali chętnie zarówno sklepy stacjonarne jak i sklep on-line.
- Kolejny rok z rzędu osiągnęliśmy znakomity wynik: dwucyfrowy wzrost sprzedaży i liczby klientów. W minionym roku finansowym dalej rozwijaliśmy sieć sklepów Jysk w Polsce. Sukcesywnie otwieraliśmy sklepy w tak zwanym koncepcie 3.0. Powstało 10 nowych sklepów, 40 przebudowaliśmy. Koncept 3.0 to większa i spójna przestrzeń dla dekoracji i inspiracji - mówi Piotr Padalak.
I dodaje: - Nowoczesne rozwiązania stały się inspiracją dla naszych klientów i spotkały się z ich dużym uznaniem. W minionym roku odwiedziło nas milion klientów więcej niż przed rokiem.
W obecnym roku finansowym Jysk będzie kontynuować rozwój sklepów w koncepcie 3.0. Sieć pracuje też nad zupełnie nowym formatem sklepów w Galeriach Handlowych - City Store.
City Store to znacznie mniejsze sklepy ze starannie dobraną ofertą. Klienci znajdą jeszcze więcej inspiracji w skandynawskim stylu. Koncept City Store świetnie sprawdził się w Danii, widzimy potencjał dla tego formatu w Polsce – mówi Piotr Padalak.
Zupełną nowością będzie także stworzenie w strukturach Jysk Polska kanału B2B.
- Już teraz duża część naszej sprzedaży to kanał B2B. Widzimy ogromny potencjał i wzrost zapotrzebowania na produkty Jysk w hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach, dlatego wzmacniamy tę gałąź biznesu - wyjaśnia dyrektor generalny Jysk Polska Piotr Padalak.
Sieć Jysk od kilku lat realizuje konsekwentnie strategię, którą określa mianem Customer First - umożliwia klientom m.in. bezterminowy zwrot i wymianę towaru, 30 dniową gwarancję ceny, rezerwację towarów w cenie promocyjnej, testowanie materacy serii Gold, darmowy transport za zakupy powyżej 1000 zł. Dzięki temu liczba klientów stale rośnie.
W Gdańsku, gdzie mieści się siedziba główna Jysk Polska rozwijane jest centrum usług wspólnych dla innych krajów Jysk.
W roku finansowym 2017/2018 otwartych zostało 10 nowych sklepów. Jysk planuje dalszą ekspansję, w 2019 roku powstanie kolejnych co najmniej 13 placówek. - Naszą ambicją jest bycie największą i najbardziej popularną siecią handlową w naszej branży w Polsce – dodaje Piotr Padalak.
Wyniki sieci Jysk w Polsce 2017/2018:
Sprzedaż całkowita: 2,6 mld zł
Sprzedaż detaliczna: 1,15 mld zł
Wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z 2016/2017: 12,2 proc.
EBIT: 159,2 mln zł TPLN
Wzrost EBIT 2016/2017: +27,7 proc.
Jysk w Polsce w liczbach:
Pierwszy sklep został otwarty w roku 2000
Liczba nowych sklepów 2016/2017: 10
Całkowita liczba sklepów: 218
Liczba miast, w których jest JYSK: 160
8