16.10.2016/15:33

Sieć kawiarni Second Cup wchodzi do Polski

Second Cup, kanadyjska sieć kawiarni wchodzi na polski rynek i chce otworzyć 80 punktów w trzy lata. Placówki powstaną w dużych i średnich miastach kraju – informuje gazeta.pl.

Pierwsza kawiarnia Second Cup ruszy w centrum handlowym Posnania w Poznaniu, a kolejne zostaną otwarte w Warszawie i Gdańsku, a na początku 2017 r. w Krakowie. Historia Second Cup sięga połowy lat 70. Dziś ma 325 oddziałów w Kanadzie.

W Polsce działa już kilka dużych sieci kawiarnianych, a wśród nich są takie marki jak: Costa Coffee, Green Caffe Nero, Columbus Coffee, Dunkin' Donuts, Starbucks, McDonald's czy (na stacjach benzynowych) Wild Bean Cafe, Stop Cafe Bistro, czy Stop Cafe.

W 2015 r. polski rynek kawiarniany wart był około 500 (a nawet 520) mln zł. Jak pisze gazeta.pl dynamika wzrostu tego segmentu jest na poziomie 6-7 proc. rocznie. Szacujemy, że jego wartość wzrośnie w tym roku do 530-550 mln zł.

Polski rynek kawiarni powoli się nasyca, ale wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów. W polce na milion mieszkańców przypada 25 kawiarni, w Europie jest to ok. 50.

Więcej: gazeta.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.