30.09.2019/00:13

Sieć Lidl Polska wydaje komiks dla dzieci

Lidl Polska we współpracy z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej wydał kompendium wiedzy o żywieniu dzieci – „Supermocni kontra złodzieje zdrowia”. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej – edukacyjnej, znajdziemy przejrzyste, czytelne porady, istotne dane, a także proste przepisy. Kompendium zawiera także nową Piramidę Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży, której podstawą – zaraz po aktywnościach sportowych i odpowiednim nawodnieniu – są właśnie owoce i warzywa. Druga, dedykowana strice do najmłodszych, składa się z trzech komiksów zawierających prawdziwych bohaterów i wspaniałe przygody.

Według badań Instytutu Żywności i Żywienia zwykle na dziecięcym talerzu znajduje za mało warzyw i owoców, które są podstawą zbilansowanej, zdrowej diety. Z badań wynika, że aż ok. 90 proc. dzieci żywi się nieprawidłowo, przyjmuje nadmiar kalorii, spożywa za dużo tłuszczu, cukru i soli oraz za mało witamin oraz wielu innych cennych składników pokarmowych. Nawyki nabyte przez dzieci mają istotne znaczenie w ich późniejszym życiu. W książce znajdziemy między innymi porady dla osób zmagającymi się z problem dziecka-niejadka, inspiracje do urozmaicania talerza oraz wiele cennych informacji i wskazówek. W pracach nad książką uczestniczył prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej oraz ambasador Kuchni Lidla – Karol Okrasa.

- Dla rozwoju dziecka i jego zdrowia kluczowe są warzywa i owoce. Ich jedzenie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu, oczu, mięśni oraz układu odpornościowego. Tymczasem z badań Instytutu Żywności i Żywienia wynika, że dzieci w Polsce spożywają zdecydowanie za mało warzyw i owoców. – mówi prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

To już dziewiąta książka wydana przez Lidla i druga wydana wraz z NCEŻ. Książka została wydana na papierze z certyfikatem FSC, który świadczy o prawidłowo prowadzonej gospodarce leśnej.

Komiks „Supermocni kontra złodzieje zdrowia” będzie dostępny w promocji w sklepach Lidl w całej Polsce. Aby zdobyć jeden z egzemplarzy, wystarczy zebrać pięć naklejek. Każda naklejka będzie przyznawana klientowi za zakupy o wartości minimum 60 zł. – w tym przynajmniej jeden owoc lub warzywo.

Firma Lidl działa obecnie w 32 krajach i zarządza sieć około 10500 sklepów, w Polsce jest ich już ponad 680.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.