30.01.2017/14:43

Sieć Limonka przyciąga kolejnych kupców

Sieć Limonka zarządzana jest przez Stowarzyszenie Kupców Polskich Elita. Ubiegły rok kupcy oceniają jako udany, w przyszłość także patrzą optymistycznie. Sieć tworzą głównie sklepy osiedlowe i wiejskie, które mają lojalnych klientów. To w dzisiejszych czasach duży atut.

W 2016 r. do SKiPP Elita powiększyło się o czterech członków. Na koniec roku było ich 30. Łącznie kupcy zarządzają 99 placówkami, w tym 31 funkcjonuje pod szyldem Limonka – w ubiegłym roku przybyło ich siedem. Mimo że korzystanie z formatu nie jest obowiązkowe, członkowie stowarzyszenia coraz bardziej interesują się taką możliwością.

Ta relatywnie niewielka sieć lokalna, działająca głównie na Pomorzu, w celu zwiększenia konkurencyjności nawiązała przed kilku laty współpracę z Grupą Chorten. Partnerstwo rozwija się dobrze, dzięki czemu kupcy z Elity osiągają bardziej atrakcyjne warunki handlowe. Łącznie oba podmioty prowadzą już ponad 1000 sklepów w kilku regionach Polski, co stanowi znaczący potencjał zakupowy.

W bieżącym roku kupcy stawiają na rozwój, zarówno stowarzyszenia, jak i sieci Limonka. Będą także wdrażać opracowany w ubiegłym roku pakiet rozwiązań informatycznych. Rozważane są inwestycje w utworzenie dwukierunkowej sieci informatycznej, która znacznie usprawniłaby funkcjonowanie sieci sklepów.

Nie brak też problemów. Wojciech Grzeszczak, menedżer sieci Limonka, do najważniejszych zalicza brak stabilnych, przewidywalnych przepisów podatkowych, utrudniający podejmowanie przez kupców decyzji inwestycyjnych – głównie dotyczy to podatku handlowego, a dokładnie braku informacji w jakiej formie i czy w ogóle będzie ostatecznie wprowadzony. Poważny i narastający problem stanowi też dostęp do siły roboczej – sklepom coraz trudniej znajdować ludzi do pracy w handlu.

Optymistycznie podchodzimy do handlu patrząc w przyszłość. Sklepy osiedlowe lub wiejskie, a takie są głównie w naszym port folio, mają swoich wiernych klientów. Oferta placówek jest zróżnicowana, a konsumenci w naszych sklepach znajdą swoje ulubione produkty. Dla naszych klientów jesteśmy w stanie przygotować bardzo atrakcyjną ofertę promocyjną, często z cenami konkurencyjnymi w stosunku do sklepów z kanału nowoczesnego. Oczywiście, dyskonty są dla nas dużą konkurencją, ale trzeba pamiętać, że na to, gdzie i kiedy powstaną, nie mamy większego wpływu. Pozostaje nam skupić się na tym, żeby oferta naszych placówek była na tyle atrakcyjna i urozmaicona, aby nasi klienci nie musieli szukać szczęścia gdzie indziej – przekonuje Wojciech Grzeszczak.


Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.