16.08.2018/10:36

Sieć Netto ukrywa ekspozycje papierosów i wyrobów tytoniowych w sklepach

Duńska sieć Netto jako pierwsza w kraju sieć supermarketów podjęła decyzję o zdjęciu z ekspozycji wewnątrz sklepów papierosów i wyrobów tytoniowych. Akcja dotyczy wszystkich blisko 500 placówek sieci w całej Danii. Papierosy są dostępne, ale klienci muszą o nie poprosić.

Decyzja o zdjęciu z ekspozycji papierosów i wyrobów tytoniowych została podjęta m.in. na skutek publikacji raportu duńskiego stowarzyszenia do walki z rakiem, które rekomenduje szereg działań mających utrudniać młodzieży dostęp do wyrobów tytoniowych. Raport zachęca sieci detaliczne, by nie eksponowały wyrobów tytoniowych, dzięki czemu klienci chcący je kupić muszą o nie poprosić.

– Chcemy przyczynić się do zwalczania raka i pomóc w ograniczaniu zjawiska palenia papierosów. Mają one być niewidoczne, tak aby konsumenci, przede wszystkim młodzież, nie widziała wyrobów tytoniowych w naszych sklepach. Podjęliśmy więc decyzję o całkowitym ukryciu tych wyrobów we wszystkich naszych sklepach – wyjaśnił Brian Seemann Broe, dyrektor duńskiego Netto.

Menedżer sugeruje ponadto, że w przyszłości powinno się wprowadzić zasadę, że za papierosy można zapłacić tylko kartą lub inną metodą, która pozwala automatycznie zweryfikować wiek kupującego, tak aby osoby poniżej 18 r.ż. Nie mogły ich kupować.

Akcję rozpoczęto w połowie lipca w sklepach w miejscowości Amager. Do końca lipca papierosy zniknęły z ekspozycji wszystkich sklepów Netto w Danii.

– Mogę już przedstawić pierwsze wyniki naszego działania. Sprzedaż papierosów spadła o ok. 5 proc., a z informacji uzyskanych od naszych pracowników wynika, że przestali je kupować głównie młodzi ludzie. Wynika to z faktu, że obecnie klienci muszą poprosić o papierosy, co znakomicie ułatwia ekspedientom weryfikację, czy zakupu chce dokonać osoba pełnoletnia. W Netto działania zostały już zakończone, a nie później niż do 1 października analogiczne akcje przeprowadzimy w sklepach Føtex i Bilka – zapewnił Per Bank, CEO Salling Group.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • klient lidla 16.08.2018

    jak to nazwać? szara strefa? czarny rynek?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.