27.01.2021/18:01

Sieć Vox liczy już 160 salonów, z czego 128 to franczyza. Powstał też Wirtualny Salon online

W 2020 r. sieć Vox – salony meblowe i z wyposażeniem wnętrz – koncentrowała się na uruchamianiu nowych sklepów oraz na przebudowie i modernizacji wyglądu już działających punktów. Ekspansji sprzyjało też duże zainteresowanie potencjalnych partnerów współpracą z Grupą Kapitałową Vox.

Obecnie sieć salonów Vox liczy 160 punktów, ulokowanych zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Ostatnie lata to dla marki dynamiczny okres rozwoju sieci salonów franczyzowych, których dziś jest 128. W 2019 i 2020 pojawiły się np. nowe salony z ofertą drzwi i podłóg w takich miastach, jak Elbląg, Nowy Sącz, Nysa, Olsztyn, Ostrowiec Świętokrzyski czy Wołomin. Gruntownie odświeżono i przebudowano też punkty w Lesznie, Głogowie, Poznaniu i Jankach.

– Jako Grupa Kapitałowa Vox łączymy wiele marek, uzupełniających się wzajemnie tak, aby zaoferować klientom całościową ofertę wyposażenia wnętrz. Te kompetencje są naszą rynkową przewagą, a dla naszych partnerów stanowią zapowiedź handlowego sukcesu – przekonuje Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox.

Sieć salonów Vox tworzą dziś trzy formaty sklepów – z ofertą drzwi i podłóg, z meblami oraz z ofertą łączącą cały asortyment Vox. Wszystkie salony rozwijanie są przez Grupę Kapitałową Vox. Dzięki temu salony franczyzowe korzystają z tych samych możliwości, które przysługują salonom własnym marki – wszystkie działania marketingowe i wspierające sprzedaż są tak skoordynowane, by promować salony i kierować klientów do lokalnych oddziałów.

– Doskonale to było widać w 2020 roku, gdy handel musiał mierzyć się z licznymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii. Pod koniec wiosny uruchomiliśmy platformę Wirtualny Salon, która jest połączeniem sklepu internetowego, katalogu, wirtualnej strefy doradcy i konfiguratora wnętrz. Tym sposobem mogliśmy aktywnie łączyć klientów robiących zakupy online z doradcami w konkretnych salonach. W tym okresie niezwykle ważne było też zaopatrzenie salonów, którego stabilność w naszej sieci gwarantuje sześć centrów logistycznych – mówi Anna Szczepaniak, Marketing Manager marki Vox.

Formula salonów Vox nieustannie się zmienia i jest dostosowywana do potrzeb rynku i klientów, a wszystkie innowacje są wdrażane w sieci przy wsparciu centrali firmy. Całą sieć charakteryzuje spójna koncepcja, skupiona na profesjonalnym doradztwie projektowym, wsparciu produktowym, technicznym oraz realizacyjnym. Vox pomaga też partnerom w organizacji usług Certyfikowanych Ekip Montażowych, transportu, montażu i sprzedaży ratalnej.

– Nasi partnerzy jako jedyni mogą także sprzedawać wysokomarżowe drzwi i podłogi sygnowane marką Vox. To niepowtarzalne rozwiązania opracowane przez wewnętrzny zespół projektantów, nagradzane w prestiżowych konkursach wzorniczych. Dzięki temu każdy salon Vox wyróżnia się na tle konkurencji w regionie, zwłaszcza że gwarantujemy naszym partnerom wyłączność terytorialną. Produktom marki Vox zapewniamy dodatkowe wsparcie w postaci wnętrzarskich sesji zdjęciowych, dedykowanych katalogów, komunikacji w mediach społecznościowych oraz promocji w mediach branżowych i na vox.pl – podkreśla Dariusz Hołowaty.

Taka konstrukcja portfolio sprawia, że z oferty franczyzowej salonów Vox często korzystają przedsiębiorcy, którzy już prowadzą działalność handlową w branży wyposażenia wnętrz i remontów. Dla tego typu lokalnych biznesów, salon z meblami albo podłogami i drzwiami, jest naturalnym uzupełnieniem oferty oraz sposobem na łatwe wejście w nowy obszar rynku. Spora część z tych salonów to samodzielne punkty handlowe poza galeriami czy centrami handlowymi – co w 2020 okazało się atutem. Duża część stacjonarnych salonów Vox mogła bowiem funkcjonować bez przeszkód, mimo ograniczeń nałożonych na handel w galeriach. Efekt? Spory wzrost liczby klientów i zamówień.

Pod koniec 2020 liczba punktów sprzedaży pod znakiem Vox sięgnęła w Polsce 160. 59 salonów posiada wyłącznie ofertę z kategorii drzwi i podłóg (39 to franczyza, 20 to salony własne), 92 ofertę mebli (85 franczyzowych, 7 własnych), a 9 kompleksową ofertę marki (4 salony franczyzowe, 5 własnych). Vox rozwija się też za granicą - oferta marki dostępna jest w 60 krajach na całym świecie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także