19.11.2016/11:33

Sieci handlowe biją się o pieniądze z programu 500+

Wydatki sieci handlowych na promocję w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85 proc. wydatków całego sektora w całym 2015 r. Oznacza to, że dystrybutorzy zwiększyli je o 26 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 r.

Rosnące wydatki reklamowe wskazują nie tylko na ostrą walkę konkurencyjną i dużą aktywność promocyjną detalistów, ale także chęć ściągniecie do swoich sklepów klientów z pieniędzmi z programu 500+ w portfelach. W mediach widoczny jest wzrost ofert reklamowych – o czym pisały już wiadomoscihandlowe.pl - dedykowanych całym rodzinom i dzieciom. Przypomnijmy, że z programu 500+ ma trafić do polskich rodzin ok. 17 mld zł w 2016 r. i ok. 23 mld zł w 2017 r.

Kliknij i przeczytaj także:

Efekt 500+ w handlu. Na co Polacy wydają dodatkowe pieniądze?

Jak pokazuje analiza domu mediowego Codemedia najwięcej w promocję inwestują reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Wśród nich niezmiennym liderem od trzech lat pozostaje Lidl, który sukcesywnie przeznacza coraz większe budżety na reklamę. W okresie od stycznia do września 2016 r. zainwestował o ponad 72 mln więcej niż jego konkurent – Biedronka.

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. to niemal 460 mln zł (64 proc. udziału). Za nimi plasują się sklepy i hurtownie, które na promocję przeznaczyły budżet w wysokości 214 mln zł (30 proc. udziału).

Na podstawie danych z kilku ostatnich lat można prognozować, że rok do roku będą rosły wydatki na reklamę super- i hipermarketów. W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły one aż 86 proc. wydatków z całego 2015 r., co porównując z analogicznym okresem w 2015 r. oznacza wzrost o 35 proc. Rok 2016 r. zapewne okaże się rekordowym pod względem środków przeznaczonych na promocję przez tę kategorię reklamodawców, zwłaszcza, że przed nami jeszcze listopad i grudzień, w których co roku są odnotowywane wzrosty inwestycji – mówi Anna Lipińska, Group Account Director Codemedia.

Największym reklamodawcą kategorii super- i hipermarkety w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. był Lidl Polska. Tylko w tym roku zainwestował w media już prawie 117 mln zł (26 proc. wydatków całego sektora), trochę więcej niż w całym roku 2015.

Na drugim miejscu znajduje się Metro Group (właściciel sieci Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn) z inwestycjami na poziomie 48 mln zł w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. (wzrost o 1,5 mln względem analogicznego okresu w 2015 r.).

Trzecie miejsce przypadło Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka z wydatkami nieco ponad 44,5 mln zł, czyli o 1,3 mln więcej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.