19.11.2016/11:33

Sieci handlowe biją się o pieniądze z programu 500+

- Zarówno Lidl, jak i właściciel Biedronki wydali już w tym roku więcej na reklamę niż w całym 2016. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena to właśnie w super- i hipermarketach najrzadziej robimy zakupy. Nie jest więc zadziwiające, że duże sieci handlowe starają się poprzez reklamy skłonić nas do skorzystania z ich oferty. Najczęściej reklamowane są okazje cenowe i różnego rodzaju promocje, które lubią Polacy – wskazuje Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie wydali w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. ponad 214 mln zł, o 34 proc. więcej niż w tym samym okresie w poprzednim roku. Najwięcej w tej kategorii na promocję przeznaczył Terg, właściciel sieci marketów Media Expert, który w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. przeznaczył na reklamę ponad 43,5 mln zł, aż o 63 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2015 r. Drugim reklamodawcą tej kategorii był właściciel sieci drogerii Rossmann, a na trzecim miejscu sieć sklepów spożywczych Żabka.

Jeśli chodzi o podział wydatków na media to zdecydowanie sektor handlu najwięcej w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. przeznaczył na reklamę w telewizji – inwestycje osiągnęły poziom 260 mln zł (wzrost o 66 mln w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 r.) i stanowiły prawie 37 proc. wszystkich wydatków. Na drugim miejscu znalazło się radio z nieco ponad 28 proc. udziału w media miksie. A na kolejnych: internet (13,5 proc.), outdoor (9,2 proc.), magazyny (6,4 proc.), gazety (4,6 proc.) i kina (1,1 proc.).

W media miksie wydatków super- i hipermarketów także na pierwszym miejscu plasuje się telewizja z 42 proc. udziału. Co ciekawe jest to wzrost o 34 proc. względem roku 2015. Na drugim miejscu znajduje się radio z 28 proc. udziałem, a na trzecim internet - 14 proc. udziału.

Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie przeznaczyli najwięcej na promocję w telewizji (32 proc. udziału) oraz w radiu (32 proc. udziału). W dalszej kolejności wybierany był internet (12 proc. udziału) i magazyny (10 proc. udziału).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.