17.09.2016/12:31

Sieci handlowe łowią klientów na gazetki. Nowa strategia operatorów

Z danych ABR Sesta za pierwsze półrocze widać, że sieci  handlowe zmieniają strategie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zwiększyła się liczba gazetek tematycznych. Dyskonty wydają ich dwa razy więcej niż w 2015 roku – pisze gazeta.pl.

Więcej - i to aż o 42 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej - jest promocji z alkoholem. Sieci wabią klientów na tanią wódkę (wzrost o 62 proc.) czy białe i czerwone wina (wzrost o ponad 30 proc.). Takie tematyczne gazetki ze względu na ograniczenia prawne wysyłane są do klientów głównie przez internet (odbiorcy muszą mieć 18 lat).

Według cytowanego przez gazeta.pl Marcina Dobka, wiceprezesa ABR Sesta sieci w ten sposób niwelują negatywne skutki uchwał rad miejskich, które nie pozwalają na sprzedaż alkoholu w najbliższym otoczeniu szkoły czy kościoła.

Handel spodziewa się też ograniczeń, jeśli chodzi o wydawanie koncesji na alkohol. Na przykład w Warszawie w czerwcu ograniczono liczbę sklepów z alkoholem z 2950 do 2900.

Jak pisze gazeta.pl w gazetkach widać coraz więcej promocji odzieży. Biedronka pozazdrościła Lidlowi tłumów czekających przed sklepem na torebki Wittchena czy zimowe kurtki dziecięce i teraz sama mocno promuje gazetki odzieżowe zatytułowane "Modnie i wygodnie".

Typowy polski klient od lat daje się łowić sklepom na mięso. A dokładnie na łopatkę wieprzową bez kości, która według instytutu badawczego ABR Sesta jest najczęściej promowanym produktem w kraju. Jak pisze gazeta.pl  kilogram łopatki w promocji kosztuje tylko 7,77 zł. Numerem dwa na liście handlowych wabików jest szynka wieprzowa bez kości, trzy - ćwiartka z kurczaka, cztery - schab wieprzowy bez kości, a pięć - karkówka wieprzowa.

Ceny w promocjach? Obserwując 150 najczęściej promowanych artykułów, widać, że stoją one w miejscu. Wyjątki? Mleko, które tanieje. Teraz za litr mleka 2 proc. można zapłacić poniżej 2 zł, czyli ok. 5 proc. mniej niż przed rokiem. Drożeje za to łosoś. W ubiegłym roku kilogram świeżego patroszonego łososia kosztował średnio 21 zł. Teraz kilogram tej ryby kosztuje średnio prawie 35 zł. To jednak efekt zawirowań cen na rynkach światowych, zarówno mleka, jak i łososia.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Masikh 17.09.2016

    Gdzie wy widzieliscie lososia po 35zl za kg
    Juz dzisiaj

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.