22.06.2018/09:28

Sieci handlowe szybko poprawiają jakość i wygląd gazetek promocyjnych

Zdecydowana większość ekspertów programu AdRetail Inspirio dostrzega, że branża handlowa poprawiła wygląd swoich gazetek reklamowych. Członkowie kapituły doszli do takiego wniosku po analizie blisko 60 tys. stron publikacji z całego 2017 roku. Według nich, wydania zyskały na estetyce. Zmieniły się również ich treści. Chaos, który jeszcze niedawno był widoczny, jest dużo mniejszy.

Specjaliści przewidują, że następne tego typu starcia będą jeszcze bardziej zacięte, bo poziom zaczyna się poważnie wyrównywać. Te firmy, które najlepiej radzą sobie na rynku, mogą także spodziewać się, że ich praktyki zostaną przejęte przez konkurencję. Muszą więc szukać nowych pomysłów i wciąż udoskonalać materiały. I to jest dobra wiadomość dla konsumentów.

Powołując do życia program AdRetail Inspirio, organizatorzy postawili przed sobą dwa cele. Pierwszy to wyłonienie najciekawszych na rynku gazetek promocyjnych. Drugi oznacza popularyzację właściwych rozwiązań i praktyk handlowych, przeznaczonych dla konsumentów. Po dwóch edycjach eksperci branżowi oceniają, że ta inicjatywa zaczyna spełniać swoją rolę. Sieci wyciągają wnioski z przeprowadzonych analiz, co ma bezpośredni wpływ na ich odbiór przez klientów.

– Od poprzedniej edycji poprawiło się bardzo wiele i to zaledwie w przeciągu pół roku, co jest niezwykle zaskakujące. Przede wszystkim zmieniły się treści gazetek. Produkty i akcje są lepiej dopasowane do wydarzeń i sezonów handlowych. Polepszyła się również jakość prezentacji. Promocje są wyraźniejsze i bardziej czytelne dla odbiorcy. Generalnie zwiększyło się zorientowanie na konsumenta i jego potrzeby – zauważa Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i członek kapituły programu AdRetail Inspirio.

Dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”, który również oceniał gazetki w obu edycjach, dostrzega z kolei większe powiązanie tekstu z obrazem. Sieci wyraźnie starają się mocniej przyciągać uwagę konsumenta. Tworzą przekaz bardziej skondensowany, a jednocześnie wewnętrznie zróżnicowany. Widać to w dążeniu do komunikacji kontrastowej, w tym w wyborze kolorów, aranżacji i kształtów elementów widocznych na stronach.

– Obietnice, złożone przez laureatów I edycji, rzeczywiście zostały spełnione. Trzeba uczciwie przyznać, że sieci wykonały ogromną pracę nad jakością swoich publikacji. Cieszymy się bardzo, że nasze uwagi były dla nich użyteczne. Mamy też nadzieję, że nie spoczną na laurach i w dalszym ciągu będą szukały swoich wyróżników na rynku – dodaje Andrzej Wojciechowicz.

Jak podkreśla dr Faliński, laureaci II edycji programu najbardziej dbają o wyrazistość przekazu i o unikanie chaosu. Natomiast do większości gazetek została wprowadzona pewna logika zarówno w stosowanej kolorystyce, jak i w opisach produktów. Dla przykładu, jedna z sieci zauważyła, że istnieje pewien klucz skuteczności użycia konkretnych barw tła i informacji o cenie. Zaczęto je różnicować w taki sposób, żeby przyciągnąć uwagę klienta. Tego wcześniej nie było, a ostatnio to się coraz częściej pojawia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.