18.07.2023 / 09:45
StoryEditor

Sieci handlowe wprowadzają opłaty za „zrywki”. Kiedy trzeba płacić za torebki na pieczywo, owoce i warzywa? [TYLKO U NAS]

Auchan pobiera opłatę za torebkę zrywkę użytą niezgodnie z przeznaczeniem (wiadomoscihandlowe.pl)
Niektóre sklepy zaczęły wprowadzać opłaty za lekkie torby foliowe dostępne zwykle w okolicy warzyw i owoców oraz pieczywa. Informację o cenie za „zrywkę”, którą klient sklepu musi uiścić w określonym przypadku zauważyliśmy w sklepach Auchan, E.Leclerc i niektórych sieci Carrefour.

W sieci sklepów Auchan na tablicach w okolicy stoisk z pieczywem i warzywami klienci są informowani, że „bardzo lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego oferowane są bezpł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.09.2025 / 17:09
StoryEditor
Poczta Polska jedzie za granicę. Strategiczne cele rozwoju dla rynku pocztowego wyznaczone
(fot. Fotokon/Shutterstock; Poczta Polska)

Podczas 28. Kongresu Światowego Związku Pocztowego (UPU) w Dubaju, przedstawiciele 192 krajów wyznaczyli kluczowe kierunki rozwoju rynku pocztowego na lata 2026–2029. W centrum uwagi znalazły się: usprawnienie operacji, wdrożenie innowacyjnych technologii, działania na rzecz klimatu oraz zrównoważony rozwój.

Polskę reprezentowali przedstawiciele Ministerstwa Aktywów Państwowych, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz delegacja Poczty Polskiej, której celem jest aktywne wspó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.09.2025 / 11:13
StoryEditor
Młodzi Polacy robią codzienne zakupy w Lidlu i Biedronce. Dyskonty bezkonkurencyjne
Młodzi Polacy najczęściej robią codzienne zakupy w dyskontach (fot. Shutterstock/zdjęcie ilustracyjne)

Dyskonty, czyli takie sieci jak Lidl czy Biedronka, dominują w codziennych wyborach zakupowych młodych Polaków - wynika z badania UCE Research i Hybrid Europe. Aż 63,3 proc. osób w wieku 18-25 lat wskazuje właśnie sklepy tego formatu jako miejsce najczęstszych bieżących zakupów. Najczęściej są to mieszkańcy dużych miast, dysponujący miesięcznym dochodem netto w wysokości 1000–2999 zł. Inne formaty handlowe wypadają znacznie słabiej.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęły supermarkety z wynikiem 8,7 proc., a trzecie - hipermarkety (7,6 proc.). Dalej znalazły się sklepy convenience - 6,4 proc. 5,6 proc. ank...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. październik 2025 06:38