18.08.2020/10:53

Sieci handlowe zmniejszyły wydatki na reklamę

Biedronka, Lidl, Neonet, RTV Euro AGD i inne sieci handlowe tną budżety reklamowe.

W drugim kwartale firmy handlowe zmniejszyły wydatki reklamowe o 7,5 proc., do 1,8 mld zł, względem tego samego okresu w ubiegłym roku - wynika z danych cennikowych netto Kantar (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie) – podaje press.pl. 

Jak czytamy w serwisie, w tym okresie największy reklamodawca, czyli Lidl, przeznaczył na promocję cennikowo 191 mln zł - o 19,3 proc. mniej, niż rok temu. Dalej w zestawieniu kwartalnym były kolejno: Terg (właściciel sieci Media Expert), który wydał 165 mln zł, co jest spadkiem o 1 proc.; Euro-Net (RTV Euro AGD) wydał 145 mln zł, czyli o 1,2 proc. więcej.

Z kolei Neonet podwoił wydatki reklamowe do kwoty 99 mln zł. O ponad 27 proc. mniej na promocję przeznaczyła firma Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci Biedronka), wydając 94 mln zł.

Wydatki na promocję w radiu spadły nieznacznie - 0,6 proc. (w tym medium wydano 786 mln zł). Zmniejszyły się także wydatki na telewizję - o 4,6 proc. (na reklamę w telewizji wydano 768 mln zł). W magazynach  wydano o 1 proc. mniej (143,2 mln zł), a w prasie o 29,6 proc. mniej (52,2 mln zł). Największy spadek dotknął reklamy na nośnikach OOH - aż o 45,6 proc. (do kwoty 46 mln zł). Wydatki na reklamę w kinie zostały zredukowane do zera z powodu ograniczeń epidemicznych.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także