04.01.2017/09:48

Sieci rezygnują z jaj „trójek”. Poważne kłopoty hodowców kur

Sieci sklepów i hoteli rezygnują z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Efektem może być zapaść w branży hodowli kur, bo ponad 90 proc. produkowanych w Polsce jaj to „trójki” – pisze „Gazeta Wyborcza”.

O rezygnacji ze sprzedaży w Polsce jajek pochodzących z chowu klatkowego poinformowały już Aldi i Lidl (do 2025 r.). Za granicą podobne decyzje podjęły Tesco i Carrefour i niewykluczone, że z czasem wycofają „trójki” z naszego rynku. Jaja tego typu nie będą też wykorzystywane w hotelach sieci Accor i Intercontinental. Tymczasem cytowany przez „Gazetę Wyborczą” Andrzej Danielak, prezes Polskiego Związku Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu widzi w nowym trendzie poważne zagrożenie dla hodowców, bo aż 92 proc. jaj pochodzi od kur z klatek (dla porównania – w Niemczech 13 proc.).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • John 04.01.2017

    Równie dobrze mógłby to być 2125 :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.