03.01.2017/08:20

Słodycze firmy Wawel znikną z Biedronki? Trwają zacięte negocjacje handlowe

Notowana na warszawskiej GPW spółka Wawel poinformowała w poniedziałek o "rosnącym ryzyku ograniczenia bądź przerwania współpracy z kluczowym partnerem handlowym". Chodzi o należącą do portugalskiego Jeronimo Martins sieć Biedronka, do której Wawel sprzedaje ok. 25 proc. swoich wyrobów.

- Zarząd emitenta szacuje, że sprzedaż w kolejnych kwartałach 2017 r. może ulec obniżeniu w granicach powyższego udziału. W dniu dzisiejszym trudno jest precyzyjnie oszacować skalę ewentualnego obniżenia sprzedaży, a w związku z tym skutki i wpływ spadku sprzedaży na wyniki emitenta - podała spółka w komunikacie.

Przypomnijmy, nie jest to pierwsza odsłona trudnych negocjacji Wawelu z Biedronką. Z podobnymi komunikatami ostrzegawczymi zarządu firmy produkującej słodycze mieliśmy już do czynienia w 2015 r. - wówczas ostrzegano przed możliwym zerwaniem współpracy z dyskontową siecią wraz z początkiem 2016 r. Ostatecznie jednak w ostatnich dniach przed rozpoczęciem nowego roku obie strony porozumiały się w sprawie przedłużenia umowy. W okresie największego napięcia akcje Wawelu taniały o ok. 10 proc.

Przychody firmy Wawel w 2015 r. wyniosły 631,2 mln zł (wyniki za 2016 r. nie zostały dotychczas opublikowane). Oznacza to, że krakowski producent słodyczy co roku sprzedaje Biedronce wyroby za ponad 150 mln zł. Wawel dostarcza do Biedronki nie tylko produkty pod swoimi markami, ale także jest jednym z czołowych dostawców słodyczy pod marką własną Biedronki Magnetic.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.