17.01.2017/10:37

Smartfon coraz ważniejszy dla handlu. Jak zarobić na rynku mobilnym?

Nadal aż 90 proc. zakupów odbywa się offline. Dlatego, gracze e-commerce coraz mocniej walczą o obecność w sklepach stacjonarnych, w czasie dokonywanych przez klientów transakcji, za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zdaniem ekspertów, właściwe wykorzystanie m-commerce zapewni sieciom handlowym dodatkowe źródło dochodu.

Dzisiejszy konsument jest atakowany ze wszystkich stron reklamami, co powoduje efekt tzw. „ślepoty reklamowej”, czyli niedostrzegania ofert. Jego uwagę skupia głównie telefon, który dostarcza użytkownikowi spersonalizowany komunikat w sposób, jaki on sam akceptuje, a przede wszystkim zauważa. W związku z tym, kanał mobilny stał się lepszy w odbiorze od innych. Jak zapewnia Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Sensorberg, rosnące znaczenie segmentu reklamy mobilnej jest obecnie jednym z wiodących trendów na rynku.

– Warto zauważyć, że polscy konsumenci należą do jednych z najbardziej otwartych na innowacje na Starym Kontynencie. Statystyczny Polak korzysta z telefonu 1,3 godziny dziennie, czyli o połowę krócej, niż np. typowy Amerykanin. Jednak można przypuszczać, że za kilka lat nasze wyniki będą porównywalne z tendencjami panującymi w USA, ponieważ dynamika zmian jest w Polsce bardzo wysoka – ocenia Krzysztof Łuczak.

Mobile przerósł Internet

Jak podkreśla ekspert, telefon coraz mocniej wpływa na sposób, w jaki konsument pracuje, odpoczywa, komunikuje się i dokonuje zakupów. Choć w Polsce wzrasta liczba użytkowników komputerów, to jednak ze smartfonów korzystamy dużo częściej. Wielokrotnie rezygnujemy z włączenia stacjonarnego sprzętu, gdyż tę samą czynność, np. przelew z konta bankowego, wykonamy szybciej za pomocą urządzenia mobilnego. Jego dostępność w każdym miejscu i czasie ułatwia reklamodawcy nawiązanie interakcji z potencjalnym klientem.

– Chcąc zrozumieć potencjał B2C e-commerce, należy poznać czynniki jego sukcesu, czyli dostępność, wygodę i szybkość dostawy. Kanał mobilny znacząco zwiększył te trzy elementy. Dlatego, e-commerce w Polsce będzie musiał skupić się na m-commerce. Ten ostatni choć nie jest niczym nowym, stwarza większe możliwości dla handlu. Konsumenci mogą kupować właściwe produkty szybciej i z mniejszym wysiłkiem – mówi Viktor Riemer z Information Resources Inc. (IRi), globalnej firmy badawczej.

Pomoc w zakupach offline

Według niemieckiego eksperta, właściwe wykorzystanie m-commerce przez sieci handlowe oznacza oferowanie klientom odpowiednich towarów, poprzez gromadzenie danych na temat użytkowników urządzeń mobilnych. W tym procesie ważne jest poznawanie zachowań konsumentów. Ponadto skuteczne zarządzanie kanałem mobilnym polega na tym, że sprzedawcy zapewniają pełną wygodę osobom kupującym ich produkty.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.