18.09.2018/11:05

Smutna jesień polskich formatów handlowych [FELIETON]

W polskim handlu nastały bardzo smutne czasy. Smutne, bo na naszych oczach przewracają się niczym kostki domina kolejne sieci sklepów i hurtowni – często budowane od podstaw ogromnym wysiłkiem rodzinne biznesy. Czyżby na coraz bardziej konkurencyjnym rynku nie było miejsca na autorskie pomysły na handel?

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

7 komentarzy

  • antyPOrtugal 19.09.2018

    Panie redaktorze, PiP to nie koniec... w kolejce są kolejne sieci. Dostawcy dobrze wiedzą które, jedna duża...

  • Galileo 19.09.2018

    PIS też dorzuciła swoje cegiełki do polskiego handlu - manipulacje z podatkiem handlowym, sklepy zamknięte w niedziele, atmosfera zastraszania. Polskie sieci zaczęły padać jak muchy od momentu gdy PIS zaczął rządzić.

  • krzyś 19.09.2018

    dużą firmą nie da się zarządzać jak małą … firma ma swoje etapy rozwoju … cykle … i potrzebna jest twarda wiedza jak to działa no i kontroling, który jest podstawą a często jeszcze w polskich firmach jest tematem tabu … bo wszystko jest tajne przez poufne … a jek sterować dużym statkiem bez nawigacji i za pomocą ręcznych metod … ???

  • kolo 19.09.2018

    myślę, że dwie najgorsze bolączki, które trapią polski handel, w tym detalistów, to przerost ambicji w połączeniu z brakiem rzetelnej rachunkowości zarządczej... te dwie rzeczy razem wywalą do góry kołami każdy biznes

  • Szary 19.09.2018

    Temat jest bardzo złożony , ale takie słowa jak upór , głupota , oraz brak konsolidacji cisną się na usta. Emocjonalne podejście do biznesu osób , które są jego twórcami to kolejny problem. No i oczywiście brak umiejętności zrzeszenia sie w celu realnej walki z sieciami międzynarodowymi. Polski konument ma w nosie czy kupuje u Polaka czy u Portugalczyka. Ważne , aby było tanio. Zreszta w większości i tak nie potrafi zidentyfikować polskich marek, więc nawet jak deklaruje , że kupuje ( lub wydaje pieniądze ) polskie marki to na końcu pójdzie tam gdzie taniej o dwa grosze.

  • Zuznanna 19.09.2018

    Już nie mówiąc o lepszej obsłudze klientów poprzez wykorzystanie e-commerce

  • Putin 18.09.2018

    Polscy tradycyjni handlowcy nie potrafią nawet obliczyć ile zarobili netto z działalności operacyjnej.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.