31.03.2017/11:11

Specjał chce podwoić do 2018 r. liczbę sklepów własnych

Nowe rozwiązania stosowane w sklepach zrzeszonych w sieciach franczyzowych GK Specjał nie byłyby wystarczająco efektywne bez wcześniejszego wypróbowania ich w praktyce handlowej. A temu między innymi służy liczna grupa sklepów własnych Specjału.

Obecnie w ramach Grupy Kapitałowej funkcjonuje 45 własnych placówek detalicznych. Zgrupowane są one w kilku regionach. 29 działa na Podkarpaciu, 11 na Lubelszczyźnie, dwie na Śląsku i 3 na Pomorzu. Szyldy, pod którymi pracują odzwierciedlają ofertę franczyzową Grupy. W sieci własnej Specjału jest 21 sklepów Nasz Sklep, 8 placówek Delikatesy Sezam, 3 Delikatesy 34, 12 Delikatesów Premium i jeden sklep pod szyldem Livio. To zróżnicowanie placówek własnych umożliwia testowanie różnych rozwiązań organizacyjnych dla zróżnicowanej oferty franczyzowej Grupy. Dyrektor Handlowy Renata Szczepanik podkreśla bowiem, iż sieć własna Specjału jest przede wszystkim swoistym poligonem doświadczalnym umożliwiającym przygotowanie dla franczyzobiorców najbardziej optymalnych rozwiązań wspomagających ich codzienną działalność handlową.

Organizacja sprzedaży, dobór asortymentu, efektywne wykorzystanie planogramów, zarządzanie personelem, działania marketingowe, budowanie lojalności klientów to te elementy funkcjonowania detalicznej placówki handlowej, bez których trudno liczyć na sukces sklepu w coraz trudniejszym i konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Zanim jednak poszczególne rozwiązania zostaną zaoferowane sklepom franczyzowym są dokładnie „sprawdzane” w placówkach własnych firmy. W nich właśnie rozpoczęto pra- ce nad systemem planogramów, a także efektywnością nowej formuły stoiska z winem

„Winoteka”. W sklepach własnych „badana” jest także efektywność poszczególnych rozwiązań. Chodzi o to, aby pokazać franczyzo- biorcom, w jaki sposób i na ile rosną obroty w przypadku zastosowania oferowanych im rozwiązań. – Oczywiście nie jest możliwe, aby sklepy te służyły działaniom szkoleniowym. To wynika zarówno z liczby sklepów franczyzowych i ilości placówek własnych. Każdy franczyzobiorca może rzecz jasna odwiedzić nasze placówki i zobaczyć na własne oczy jak funkcjonują, jednak nie organizujemy na terenie naszych sklepów działalności szkoleniowej ani dla franczyzobiorców, ani załóg ich sklepów. Pozyskana przez nas wiedza udostępniana jest podczas spotkań i szkoleń organizowanych przez spółki franczyzowe Nasz Sklep i LD Holding – opowiada Renata Szczepanik.

Sklepy własne GK Specjał to nie tylko zróżnicowanie szyldów, ale i powierzchni handlowej. Wielkość poszczególnych placówek własnych umożliwia przygotowanie oferty zarówno dla małych sklepów, średnich placówek handlowych, jak dużych supermarketów. Sklepy pod szyldem Delikatesy 34 liczą bowiem od 600 do 700 mkw. powierzchni handlowej, Delikatesy Sezam od 50 do 350 mkw., placówka Livio ma 350 mkw., zaś sklepy działające pod szyldem Delikatesy Premium nawet do 400 mkw. Najbardziej zróżnicowane są oczywiście placówki Nasz Sklep, z których największe mają kilkaset metrów, ale kilka z nich liczy od 70 do 100 mkw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.