18.07.2018/15:48

Specjał ma już Rabat Detal. Co dalej? - wywiad z Krzysztofem Tokarzem i Markiem Szybalskim

Należy natomiast pamiętać, że w Grupie Kapitałowej Specjał są również inne spółki detaliczne, z którymi możemy się dzielić doświadczeniami. Każda z nich ma za sobą inną drogę rozwoju, nieco odmienną specyfikę, poziom rozwoju różnych modułów serwisu franczyzowego.

Od dawna bardzo mocno stawialiśmy na aplikacje mobilne, na rozwój informatycznych systemów kontroli pracy czy rozliczeń finansowych, budowaliśmy w sklepach zaplecze techniczne i prawne, poprawiając ich pozycję konkurencyjną. Tymi doświadczeniami możemy się obecnie dzielić z innymi sieciami z Grupy Specjał, korzystając z ich dorobku w innych obszarach.

Na zdjęciu: Marek Szybalski, wiceprezes Rabat Detal

Skoro macie teraz większe możliwości rozwoju, czy można się spodziewać przyspieszenia?

Marek Szybalski: Od lat staramy się utrzymać tempo rozwoju rzędu 10 proc. rocznie, mówię o liczbie placówek sieciowych. To jest właściwe tempo, gdy jako priorytet traktujemy jakość serwisu, a nie liczebność sieci. Obecnie nasz potencjał rośnie, więc jeśli będzie zgoda strategiczna głównych udziałowców na zwiększenie tempa rozwoju, to przyspieszymy ekspansję, głównie na północy i wschodzie Polski.

Nie może się to jednak odbywać kosztem pogorszenia jakości usług, zarówno w istniejących już placówkach, jak i w nowo pozyskanych. Byliśmy już wielokrotnie świadkami sytuacji, gdy firmy zbyt mocno stawiały na ekspansję i po drodze „gubiły” dotychczasowych licencjobiorców.

Oczywiście nowy etap współpracy ze Specjałem to dla nas także okazja do poprawienia serwisu w zakresie logistyki. Historycznie rzecz biorąc, my byliśmy już z firmą Specjał spięci systemowo, zmapowaliśmy strukturę naszych sklepów, oszacowaliśmy ich potencjał. Można zatem powiedzieć, że to już się dzieje, nowy etap współpracy już trwa. Trzeba się tylko cieszyć, że za partnera mamy firmę mocną, rozwojową, która cały czas powiększa udziały rynkowe.

Co ten wspólny projekt oznacza dla każdej ze spółek? Jakie przyniesie korzyści? Jakie oczekiwania z nim wiążecie?

Krzysztof Tokarz: Dla GK Specjał jest to naturalny kierunek rozwojowy. My wierzymy w polski detal, jesteśmy przekonani, że będzie jeszcze przez wiele lat funkcjonował i rozwijał się, mimo bardzo mocnej konkurencji ze strony sieci dyskontowych i pewnego ożywienia w kanale hipermarketów. Wobec tego dla nas, jako jednych z mocniejszych graczy na rynku, jest oczywiste, że inwestujemy w sieci detaliczne. Inwestycja w Rabat Detal jest naturalnym procesem rozwojowym. Według naszej wiedzy jest to bardzo dobrze poukładana firma, która wie, co i jak robić na tym rynku. Nie zamierzamy więc zmieniać jej polityki biznesowej, polegającej na współpracy z bardzo szerokim gronem dostawców – producentów i dystrybutorów. Jest to zgodne z celem nadrzędnym Grupy Specjał, jakim jest wzmacnianie detalistów –  franczyzobiorców.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Boss 18.07.2018

    Pociągną jeszcze z 5-7 lat. To jest poczatek końca.

  • Franczyzobiorca 18.07.2018

    Niestety ale sklepow ubywa na potęgę a sieć Rabat czy nasz sklep to w 80 % sklepy do zamknięcia ( tzw. Sklepy bez przyszłości)
    Niestety ale czas sieci franczyzowych miękkich idzie ku końcowi.
    Specjał również to widzi i dla tego jeszcze medialnie „łączy spółki”
    Smutny ten polski handel, który ma się ku końcowi.
    Niestety.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.