18.02.2013/11:05

Specjał odsprzedał marki własne

Marki własne oferowane przez Grupę Kapitałową Specjał i program Nice Price, realizowany od prawie dwóch lat, cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony handlu detalicznego. Teraz sklepy będą je mogły kupować nie tylko w Specjale, ale również u innych dostawców.

Jak poinformował nas Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, marki własne Specjału oraz program Nice Price, oferujący produkty w najniższych, konkurencyjnych wobec dyskontów cenach, zostały odsprzedane firmie Top Food. Rzeszowska grupa pozostała co prawda głównym dystrybutorem wyrobów sygnowanych tymi znakami, jednak obecnie będą one dostępne także dla innych hurtowników.

Powstrzymać ucieczkę klientów

W ofercie Specjału, jako głównego dystrybutora, znajduje się około 120 produktów oferowanych w programie Nice Price, około 230 wyrobów marki własnej PL oraz 15 artykułów nabiałowych pod logo Extra wypas. Towary Nice Price cieszą się coraz większą popularnością, gdyż sprzedawane są detalistom z 15­‑proc. upustem, pod warunkiem zachowania odpowiedniej marży i utrzymania dyskontowych cen. – Konkurencja depcze nam po piętach i tego rodzaju oferta ma dla naszych sklepów ogromne znaczenie. Jeżeli będziemy w stanie zaoferować towar w cenach porównywalnych do tych znanych z dyskontów, to być może uda się powstrzymać ucieczkę klientów. Oczekujemy dalszego poszerzenia oferty w tym zakresie i przydałoby się większe wsparcie marketingowe ze strony dostawcy – mówi Bożena Witek, szefowa Gminnej Spółdzielni w Boguchwale, która odbiera w Specjale około 75 proc. pozycji asortymentowych oferowanych w ramach programu Nice Price i zamierza kupować jeszcze więcej.

Spółdzielczość widzi tu szansę

Marki własne PL i produkty Nice Price dotarły także na Mazowsze. Mariusz Janik, dyrektor warszawskiego oddziału Specjału, podkreśla, że popyt na te artykuły bardzo szybko rośnie. – W październiku, licząc rok do roku, zwiększyliśmy sprzedaż trzykrotnie. Natomiast miesięczny wzrost sprzedaży przekracza obecnie 20 proc. Ostatnio podpisaliśmy umowy na dostawy z dużymi warszawskimi spółdzielniami Społem – na Woli i Pradze Południe. Jesteśmy coraz bliżej podpisania umowy z Mokpolem – podkreśla dyrektor Janik.
Jeśli chodzi o Mazowsze, marki własne dystrybuowane przez Specjał trafiają już do ponad 850 placówek detalicznych. Mają je w ofercie m.in. PSS­‑y w Otwocku, Wyszkowie, Legionowie, a także Hala Wola. – O sukcesie tej oferty zadecydują przede wszystkim konsumenci. Pierwsze sygnały są zachęcające. Na początek sięgnęliśmy po dwie linie – Etiudę i Fiestę. Szczególne nadzieje wiążemy z bakaliami – mówi Urszula Matysiak ze stołecznej Hali Wola.



(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.