28.09.2020/10:01

Sądowy spór o Żubrówkę nadal nierozwiązany

Od 24 lat trwa spór pomiędzy szwajcarską spółką Underberg AG a właścicielem marki Żubrówka o tzw. znak przestrzenny, którym w tym przypadku jest źdźbło trawy w butelce. Sprawa ruszyła do przodu, ale batalia nadal trwa.

Zgłoszenie szwajcarów, którzy w 1996 r. chcieli zastrzec w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) przestrzenny znak towarowy opisany jako „zielonobrązowe źdźbło trawy w butelce, przy czym długość źdźbła wynosi w przybliżeniu trzy czwarte wysokości butelki”, w 2003 r. - po publikacji - spotkało się ze sprzeciwem ze strony Polmosu Białystok – informuje „Gazeta Prawna”.

Od tego czasu EUIPO dwukrotnie oddalił sprzeciw polskiego producenta Żubrówki, którym jest dziś CEDC International. To z kolei otwierało drogę do rejestracji spornego znaku przez Szwajcarów.  Za każdym razem producent Żubrówki skarżył te rozstrzygnięcia.

Teraz Sąd UE po raz drugi już stwierdził nieważność decyzji EUIPO, co oznacza, że po raz kolejny będzie on musiał przeanalizować sprawę. Do unieważnienia doszło wyłącznie z powodów formalnych, a nie merytorycznych. Można spodziewać się kolejnych lat sporu. Lena Marcinowska, cytowana przez „Dziennik Gazetę Prawną” zaznaczyła, że obie spółki mają jeszcze wiele potencjalnych możliwości działania, a rozstrzygnięcie tego konkretnego sporu może być początkiem kolejnych spraw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także