21.04.2020/13:55

Sprzedaż Coca-Coli spadła o jedną czwartą w związku z pandemią koronawirusa

Od początku kwietnia globalna wolumenowa sprzedaż produktów firmy The Coca-Cola Company spadła o 25 proc. To efekt zamknięcia restauracji, teatrów oraz innych obiektów, które stanowią blisko połowę przychodów firmy.

Producent  w swoim komunikacie zwrócił także uwagę na to, że na niektórych rynkach udało się zanotować gwałtowny wzrost sprzedaży, ze względu na gromadzenie zapasów przez konsumentów. Podkreślił również ogromny wzrost sprzedaży w Internecie.

Ponadto firma już wcześniej przyznała, ze najprawdopodobniej nie osiągnie tegorocznych pierwotnych celów finansowych, jednak przewiduje, że w drugiej połowie roku nastąpi odbicie sprzedaży.

W pierwszym kwartale tego roku zakończonym 27 marca przychody firmy spadły o 1 proc - do 8,6 mld dolarów. To i tak lepszy wynik od zaplanowanego. Miały się one plasować na poziomie niecałych 8,3 mld. To spowodowało wzrost akcji firmy o 2 proc.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Swój 21.04.2020

    Sprzedaż nie spadła przez koronawirusa tylko przez chciwość koncernu. Zmniejszyli opakowania i jednocześnie podniesli ceny!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.