Sprzedaż Coca-Coli spadła o jedną czwartą w związku z pandemią koronawirusa
Od początku kwietnia globalna wolumenowa sprzedaż produktów firmy The Coca-Cola Company spadła o 25 proc. To efekt zamknięcia restauracji, teatrów oraz innych obiektów, które stanowią blisko połowę przychodów firmy.
Producent w swoim komunikacie zwrócił także uwagę na to, że na niektórych rynkach udało się zanotować gwałtowny wzrost sprzedaży, ze względu na gromadzenie zapasów przez konsumentów. Podkreślił również ogromny wzrost sprzedaży w Internecie.
Ponadto firma już wcześniej przyznała, ze najprawdopodobniej nie osiągnie tegorocznych pierwotnych celów finansowych, jednak przewiduje, że w drugiej połowie roku nastąpi odbicie sprzedaży.
W pierwszym kwartale tego roku zakończonym 27 marca przychody firmy spadły o 1 proc - do 8,6 mld dolarów. To i tak lepszy wynik od zaplanowanego. Miały się one plasować na poziomie niecałych 8,3 mld. To spowodowało wzrost akcji firmy o 2 proc.
1 komentarz
-
21.04.2020
Sprzedaż nie spadła przez koronawirusa tylko przez chciwość koncernu. Zmniejszyli opakowania i jednocześnie podniesli ceny!
4