12.10.2018/01:23

Sprzedaż Ikea Retail w Polsce przekroczyła 4 miliardy złotych

Ikea Retail w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy (d 1 września 2017 do 31 sierpnia 2018 roku), ogłaszając 11% wzrost sprzedaży z wynikiem 4,03 mld zł. Prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy Ikea w Polsce, a strona sieci odnotowała ponad 97 mln wizyt. W minionym roku klienci nadal najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni, popularnością cieszyły się szczególnie materace oraz meble do przechowywania.

To był kolejny świetny rok dla Ikea w Polsce, w którym udało nam się ponownie osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty Ikea Gościnnie w Olsztynie i Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta – IKEA w Blue City w Warszawie – wylicza Iwona Szczęka, członek zarządu Ikea Retail w Polsce.

W roku finansowym 2018 Ikea zaktualizowała globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, ogłaszając nowe ambitne cele na rzecz społeczności i środowiska. W Polsce jednym z priorytetów firmy jest zamknięcie obiegu odpadów powstających w sklepach. Od kilku lat 100% odpadów kartonowych poddawanych jest recyklingowi materiałowemu, a do 2025 roku firma chce ponownie przetwarzać we własnym łańcuchu dostaw surowce wtórne, takie jak drewno i plastik.

Od 2016 roku Grupa Ingka w Polsce wytwarza więcej energii elektrycznej niż zużywa i konsekwentnie zachęca również swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej, oferując instalacje fotowoltaiczne dla domów jednorodzinnych oraz umożliwiając ładowanie pojazdów elektrycznych przy połowie sklepów w Polsce.

Ponadto, firma chce inspirować do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia, systematycznie poszerzając ofertę Ikea Food o smaczne, roślinne potrawy, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem jest wprowadzony w sierpniu 2018 roku wege hot dog, który stał się bardzo popularny wśród Polek i Polaków i obecnie ta wersja stanowi już 10 proc. wszystkich hot dogów sprzedawanych w Ikea Bistro.

Wypracowana w roku fiskalnym 2018  przez Grupę Ingka  sprzedaż detaliczna produktów Ikea osiągnęła poziom 34,8 miliarda euro (34,1 w roku fiskalnym FY17). Wzrost sprzedaży po korekcie walutowej wyniósł 4,7 proc. W minionym roku Grupa Ingka odnotowała wzrost sprzedaży w większości spośród 30 krajów, na czele z Chinami, jednym

z najszybciej rozwijających się rynków. Otwartych zostało dwanaście nowych sklepów IKEA, w tym pierwszy sklep w Indiach. Liczba wizyt w 367 sklepach Ikea wzrosła o 3 proc. (838 milionów odwiedzin), podczas gdy ruch na stronie IKEA.com wzrósł o 10 proc. (łącznie 2,35 miliarda wizyt).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Łukasz 13.10.2018

    Brak pytań : kiedy IKEA w Szczecinie ?
    Dziwne.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.