04.07.2018/12:34

Sprzedaż online w Europie wzrosła w 2017 r. o 11 proc. W bieżącym roku ma rosnąć szybciej

Europejski e-handel wygenerował w 2017 r. 534 mld euro przychodów. Na 2018 r. wzrost prognozowany jest na 13 proc., do kwoty 602 mld euro – to dane z raportu European B2C Ecommerce Report 2018.

Największym rynkiem jest Europa Zachodnia, która generuje blisko 69 proc. całości sprzedaży online. Europa Centralna, w tym Polska, odpowiada za nieco ponad 5,1 proc. Wzrost sprzedaży w naszym regionie wyniósł w 2017 r. 10 proc., na rok 2018 prognozowany jest wzrost o 11 proc. W Polsce wzrost wyniósł w ub.r. 10 proc. Najszybciej rosła sprzedaż w Rumunii – 37 proc., a najwolniej w Szwecji – 4 proc. Należy jednak pamiętać o znacznej różnicy bazy.

Jeśli chodzi o zakupy transgraniczne, Polska lokuje się w europejskim ogonie z 6-proc. udziałem w sprzedaży online ogółem. Mniej kupują za granicą tylko Rumuni – 3 proc. i Turcy – 2 proc. Rekordzistami w tym zakresie są Macedonia i Portugalia – po ok. 85 proc.

Wśród największych barier transgranicznego e-commerce internauci wymieniają przedłużające się terminy dostaw – 17 proc., problemy techniczne – 11 proc., niewłaściwy lub uszkodzony przedmiot – 9 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.