16.05.2017/16:33

Stabilny wzrost sieci SPAR na świecie i w Polsce

Sprzedaż sieci SPAR International w Europie wzrosła w ub.r. o 4,8 proc. Międzynarodowy detalista szczególnie dobre wyniki notował w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sprzedaż wzrosła o 6,5 proc., zaś w Rosji – 7,7 proc.

Polska jest jednym z 9 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie obecny jest SPAR. W ub.r. sieć obchodziła 20-lecie działalności na naszym rynku, notując 3-proc. wzrosty sprzedaży do poziomu 185 mln euro. Zarządzana przez Leszka Bacia sieć powiększyła się o 18 nowych placówek, do 225 o łącznej powierzchni 54 600 mkw. Międzynarodowa centrala podkreśla szczególnie ekspansje sieci w odwiedzanym tłumnie przez turystów Krakowie, gdzie SPAR m.in. przejął lokalizację po delikatesach Alma. Największym rynkiem dla sieci SPAR w naszym regionie pozostają Węgry, gdzie pod tym szyldem działa blisko 500 placówek.

Sieć SPAR obecna jest w 44 krajach na świecie, gdzie na koniec ub.r. posiadała 12 545 sklepów, co oznacza wzrost o 369 placówek w porównaniu do 2015 roku. Najwięcej z nich pojawiło się w Europie Zachodniej – 167, o łącznej powierzchni blisko 27 000 mkw. Europa Zachodnia to najważniejszy rynek dla sieci SPAR, odpowiadający za 64 proc. całości sprzedaży, wynoszącej 33,1 mld euro.

SPAR zatrudnia w sumie ponad 350 000 pracowników i codziennie obsługuje 13 milionów klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.