25.03.2016/12:55

Strategia naprawcza Tesco zaczyna działać?

Są pierwsze pozytywne rezultaty strategii naprawczej przyjętej przez Tesco. W swoim brytyjskim mateczniku sieć odnotowała dobre wyniki sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym. Widać też szybki postęp w działaniach zmierzających do odzyskania zaufania klientów i dostawców.

Pogłębiające się problemy, związane z jednej strony ze spadkiem sprzedaży i utratą klientów, a z drugiej z opóźnianiem płatności za dostawy – co skutkowało karami finansowymi i niepokojem wśród kontrahentów – zmusiły firmę do podjęcia radykalnych kroków naprawczych. Jak donosi portal IGD, obliczony na półtora roku Projekt Reset, którego celem była głęboka racjonalizacja asortymentu oraz polityki cenowej i promocyjnej, został właśnie ukończony. Średnia liczba pozycji asortymentowych została zredukowana o ok. 15 proc.

Jak zapewnia Matt Davies, szef Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii, obecnie przyszedł czas na kolejne działania. – To nie jest akcja jednorazowa, będziemy kontynuować przegląd wszystkich kategorii produktowych. Będziemy także wsłuchiwać się w głosy naszych klientów i podejmować działania zmierzające do uproszczenia zakupów. Częścią tych działań jest dostosowanie asortymentu towarów dostępnych w naszych sklepach.

Poszczególne markety są reorganizowane z uwzględnieniem lokalnej specyfiki. Znacznie poszerzana jest przestrzeń przeznaczona na świeżą żywność, lepiej eksponowane są stoiska z owocami oraz sklepowe piekarnie. Wprowadzane są także inne zmiany, które mają przyciągnąć klientów i odbudować ich zaufanie. Przykładem może być program Brand Guarantee, który pozwala na natychmiastową obniżkę ceny danego produktu, jeśli można go było kupić taniej u konkurencji.

Innego rodzaju inicjatywa, która ma poprawiać wizerunek firmy, polega na tym, że przychody z obowiązkowej opłaty, pobieranej za jednorazowe torby na zakupy, będą przeznaczane na dofinansowanie wybranego przez klientów lokalnego projektu obywatelskiego. Kolejny przykład to program edukacyjny dla dzieci, w ramach którego maluchy zapoznają się z zasadami zdrowego odżywiania oraz poznają drogę, jaką pokonują produkty spożywcze – od gospodarstwa rolnego do domowej kuchni. (KK)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.