Strategiczna współpraca Tesco i Carrefoura rozpocznie się w październiku 2018 r.
Tesco i Carrefour potwierdzają, że ich porozumienie o strategicznej współpracy zakupowej zostało ostatecznie sformalizowane. Wspólne działania w ramach projektu Alliance rozpoczną się w październiku 2018 r.
Porozumienie obejmuje strategiczne relacje z globalnymi producentami, wspólne zakupy produktów marki własnej oraz wspólne zaopatrzenie w towary niehandlowe. Współpraca będzie opierała się na trzyletnich planach operacyjnych.
Sojusz ma pozwolić obu firmom na zwiększenie jakości towarów i poszerzenie asortymentu o nowe produkty, a także obniżkę cen. Jak zapewniają sieci, współpraca wpłynie pozytywnie na dużych dostawców, ale zarówno Tesco, jak i Carrefour, będą mogły pracować na własną rękę z lokalnymi partnerami.
– Dzięki wspólnej pracy i wymianie doświadczeń będziemy mogli przygotować dla naszych klientów jeszcze lepszą ofertą, zwiększając wybór, jakość i wartość towarów – powiedział Dave Lewis, Chief Executive w Tesco Group, po podpisaniu listu intencyjnego w sprawie sojuszu.
Jak zaznaczył Alexandre Bompard, prezes i CEO w Carrefour Group, współpraca pozwoli na wzajemne uzupełnienie doświadczeń zakupowych dwóch grup handlowych. – To świetna szansa na rozwój naszych marek. Międzynarodowy sojusz jeszcze bardziej wzmocni Carrefoura i umożliwi jeszcze lepszą realizację strategii – dodał.
Warto przypomnieć, że aby zapewnić sobie wzajemne zaufanie i umożliwić współpracę, obie sieci wyłączyły z porozumienia rynki, na których bezpośrednio z sobą konkurują, czyli Polskę i Chiny.
17