28.03.2017/14:20

Strategiczne kierunki rozwoju marki własnej w sieci Biedronka

Dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej Jeronimo Martins Polska, w krótkim wystąpieniu zarysowała najważniejsze trendy i kierunki rozwoju portfolio produktów marki własnej, dostępnych w ponad 2700 sklepach Biedronka w całej Polsce.

- Głównym trendem, jaki obserwujemy na rynku, jest potrzeba wygody. Konsumentom brakuje czasu na wszystko, również na przygotowanie posiłku. Z drugiej strony wzrasta świadomość zdrowego odżywiania - klienci oczekują produktów świeżych, z dużą ilością warzyw. Właśnie dlatego wprowadziliśmy do oferty Biedronki zupy z własnej fabryki, bez konserwantów, bez substancji wzmacniających smak i z warzywami wyłącznie od polskich producentów. Jedynym dodatkiem w naszych zupach są naturalne przyprawy – wyjaśnia dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej Jeronimo Martins Polska.

- Inną nowością – którą będziemy rozwijać - dla osób zabieganych, są dania wolno gotowane. To mięsa, które producent poddał procesowi powolnej, kilkugodzinnej obróbce termicznej w temperaturze nieprzekraczającej 85 stopni Celsjusza. Dzięki temu dania pozostają soczyste i pełne aromatu, bez żadnych sztucznych wzmacniaczy smaku. Ponadto są gotowe do konsumpcji już po krótkim zapieczeniu w piekarniku.– mówi dr inż. Justyna Szymani.

- Kolejnym produktem są lokalne wędliny - certyfikowane specjały mające wieloletnią tradycję przygotowania w danym regionie, często z użyciem paleniska. Rozwijamy też intensywnie ofertę soków bezpośrednio tłoczonych (NFC), czyli nie z koncentratu. Przykładowo linia Vital Fresh wzbogaciła się ostatnio o  sok mandarynkowy – wylicza dyrektor Szymani.

Justyna Szymani zwraca uwagę na ryby, których – jej zdaniem - Polacy wciąż jedzą zbyt mało. - Po makrelę, śledzia lub łososia sięgamy zazwyczaj w piątki. Ryby nie cieszą się taką popularnością jak tradycyjne mięsa z uwagi na to, iż są relatywnie droższe i trudniejsze w przygotowaniu. W małych miejscowościach Biedronka często jest jedynym sklepem, w którym można dostać świeże ryby. Ale możemy także pochwalić się przetworami rybnymi sprzedawanymi pod marką własną. Bardzo często zawartość „śledzia w śledziu” jest dużo większa w produktach marki własnej Biedronki niż w przetworach rybnych innych producentów – tłumaczy ekspert.

I dodaje: - Dużą popularnością cieszą się nasze produkty bezglutenowe, a w szczególności makaron. Otrzymaliśmy wiele sygnałów od naszych klientów, którzy do tej pory musieli kupować tego typu artykuły spożywcze przez internet i po wyższych cenach.

Biedronka mocno inwestuje w edukację konsumentów. – W ofercie mamy np. linię „Kcalculation”, która ma zwracać uwagę konsumentów na kaloryczność całego opakowania, a nie tylko pojedynczej porcji. Jest to szczególnie istotne przy daniach gotowych i przekąskach, które zazwyczaj spożywamy od razu w całości – wyjaśnia Justyna Szymani.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ćwok 01.02.2017

    (Komentarz ocenzurowany przez moderatora. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi na forum!)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.