21.11.2016/16:04

Supermarkety i dyskonty napędzają sprzedaż detaliczną w Polsce

W październiku br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 4,6% (wobec wzrostu o 6,3% przed miesiącem oraz o 3,6% w październiku ub. roku). W porównaniu z wrześniem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,0% (wobec wzrostu przed rokiem o 4,7%).

Sprzedaż  detaliczna  w  cenach  stałych  w  październiku  br.  była  wyższa  w  skali  roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost     odnotowano     w     podmiotach     prowadzących     pozostałą     sprzedaż     detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 14,2% wobec wzrostu o 3,8% przed rokiem), czyli hiper- i supermarketach oraz dyskontach.

Zwiększenie sprzedaży zaobserwowano również w podmiotach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 3,7% wobec wzrostu o 4,1% przed rokiem) oraz paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o  0,9%  wobec  wzrostu  o  0,5%).  Spadek  sprzedaży  odnotowały  jednostki  zaklasyfikowane do grupowań:  „pozostałe”  (o 8,6%),  oraz  „pojazdy  samochodowe,  motocykle,  części”  (o  2,5%).

W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się sprzedażą farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego (o 16,5%) oraz w jednostkach handlujących tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 13, %). W okresie styczeń – październik br. wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku wyniósł 5,5% (wobec wzrostu o 3,4% w 2015 r.).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ..I.. 22.11.2016

    Ilu klientów odróżnia dyskont od supermarketu? no ilu?
    raczej tylko osoby zwiazane z branża spożywcza używaja jeszcze tego podziału...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.