Svetofor, rosyjski dyskonter, planuje wejście do Polski! Otworzy sklepy Mere [GALERIA]
Rosyjska sieć hard dyskontowa Svetofor (ros. sygnalizacja świetlna / sygnalizator świetlny) planuje wejście na rynki Polski, Rumunii i Niemiec. Operator planuje otwarcie na rynku rumuńskim - według rożnych źródeł - od 100 do nawet 200-250 sklepów pod szyldem Mere w ciągu dwóch najbliższych lat. W 2018 r. planuje otwarcie w naszym kraju 8 sklepów, koncentrując się na południowej Polsce.
Sieć Svetofor ma obecnie ok. 800 placówek w samej Rosji, a rozwija się także na Białorusi, w Kazachstanie i Azerbejdżanie. Co ciekawe, centrala firmy zlokalizowana jest na Syberii.
Sklepy sieci przypominają działające w Polsce dyskonty z lat 90-tych. Sprzedają towar prosto z palet i oferują produkty o najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości. Co ciekawe, sprzedając je ze średnią marżą brutto ok. 15 proc., są trudną konkurencją cenową dla pozostałych graczy w Rosji, takich jak X5 czy Magnit.
Andrei Filip, menadżer firmy Torgservice RM, która będzie rozwijać dyskonty Svetofor na rynku rumuńskim powiedział dziennikowi „Ziarul Financiar”, że pierwsze placówki ruszą już we wrześniu w miastach Snagov i Brasov. Na koniec tego roku firma chce mieć w Rumunii 16 placówek.
Pierwszy sklep Svetofor na rynku rumuńskim będzie miał powierzchnię pomiędzy 800 a 1200 mkw. Asortyment w 70 proc. obejmie żywność, a pozostałe 30 proc. będą stanowić produkty przemysłowe oraz towary lokalne. W placówce znajdzie zatrudnienie 20 osób.
Plany ekspansji firmy Svetofor obejmują także Polskę. W 2018 r. sieć planuje otwarcie w naszym kraju 8 sklepów, koncentrując się na południowej Polsce, a docelowo planuje uruchomić 105 placówek handlowych. Sieć chce się rozwijać w dużych i średniej wielkości miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, a także w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu. Przy placówkach o powierzchni od 800 do 1200 mkw. pojawią się parkingi co najmniej 30-40 samochodów
W Polsce sieć Mere będzie rozwijana przez spółkę Torgservis, której współudziałowcem są właściciele Svetofor. Firma zapowiada, że już wkrótce rozpocznie rekrutację kierowników sklepów oraz sprzedawców w wybranych lokalizacjach.
Jak podkreślają przedstawiciele Svetofor "w sklepach Mere klienci znajdą duży wybór towarów w najniższych cenach. Klientami sklepów sieci są na ogół osoby lubiące oszczędzać czas i pieniądze. Wielu z nich to rodziny wieloosobowe o średnim i niższym dochodzie, którzy uważnie planują zakupy i odwiedzają sklep 1-2 razy w tygodniu."
Przedstawiciele sieci zapowiadają, że sklepy skupią się na sprzedaży towarów klasy ekonomicznej i średniej, w ofercie nie będzie produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.
Atutami sklepów Mere, które mają ruszyć m.in. w Polsce mają być - według władz firmy - o 20 proc. niższe ceny od rynkowych, które mają być uzyskiwane dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej.
6 komentarzy
-
09.08.2018
Raczej może „Swietafor”.
-
09.08.2018
Raczej „Swietofor”.
-
07.08.2018
Jeszcze kilka lat temu tak samo wyglądały pierwsze biedry. Towar stał na paltecha w wielkich koszach.
-
01.08.2018
Nie będę kupować w ruskim sklepie.
-
31.07.2018
Hehehehehe, 8 sklepów w Polsce z cenami o 20% niższymi od cen rynkowych!? Powodzenia!
-
30.07.2018
Jaki jest sens wykorzystywania angielskiej transliteracji pomiędzy słowiańskimi językami?
"Svetofor"
13