08.12.2020/09:37

Świąteczne trendy od HELIO: jakość, szybkość, zdrowie i prosty skład

Według danych Centrum Monitorowania Rynku najwyższa sprzedaż wolumenowa bakalii przypada na okres przedświąteczny. W 2019 roku w grudniu sprzedaż wolumenowa bakalii w sklepach małoformatowych była o blisko 30 proc. wyższa niż średnia sprzedaż z całego roku. Na święta Bożego Narodzenia przygotowują się więc sklepy, ale także producenci bakalii. O najnowszych trendach w tym segmencie opowiada Grzegorz Sobociński, Kierownik Biura Zarządu i Marketingu HELIO.

Grzegorz Sobociński, Kierownik Biura Zarządu i Marketingu HELIO (fot. materiał partnera)

Jak zauważa Grzegorz Sobociński, w święta chętniej sięgamy po własnoręczne wypieki. Ponadto pandemia mocno wzmocniła w społeczeństwie chęć przygotowywania posiłków w domu. Konsumenci cenią sobie szybkość przygotowywania posiłków i wypieków, ale także ich skład. - Hitem najbliższego sezonu będą zatem masy do ciast HELIO – to gotowy produkt o wzorowym składzie, stanowiący doskonałą bazę do szybkiego i efektownego przygotowania świątecznych pyszności. Co ważne, właśnie ze względu na dynamicznie rosnącą świadomość zakupową konsumentów, odświeżona została szata graficzna mas krówkowych HELIO. Na puszce pozostała charakterystyczna dla marki finezyjna krówka, a dodatkowo uwypuklone zostały unikalne cechy marki premium, w tym dobry skład oparty na pełnym mleku, braku oleju palmowego i glutenu. Polski produkt, zdrowa marka oraz czysta etykieta to zaś atuty szczególnie poszukiwane dziś przez konsumentów i stawiające produkty HELIO w awangardzie kategorii – zapowiada przedstawiciel Helio.

Świąteczne nowości i trendy
Okres świąteczny to prawdziwy boom jeśli chodzi o sprzedaż bakalii. Choć Polacy coraz częściej włączają je do diety zamiast niezdrowych, tłustych, słodkich i słonych przekąsek, to jednak wciąż największa sprzedaż sklepy wszystkich formatów notują tuż przed świętami. - Do bestsellerów zaliczyłbym m.in. suszone śliwki, morele, żurawinę, skórki pomarańczowe, orzechy, czy mieszanki owoców suszonych do kompotu wigilijnego. Jest to też szczytowy sezon dla mas makowych HELIO, które od lat są prawdziwym magnesem na konsumentów – podsumowuje Grzegorz Sobociński.

Jak podkreśla ekspert HELIO, IV kwartał to w kategorii bakalii najlepszy moment na wprowadzanie bakaliowych nowości do asortymentu sklepu. - Nasze portfolio rozszerzyliśmy m.in. o kolejne produkty linii bakalii bez konserwantów HELIO Natura, w tym np. migdały pieczone, czy nerkowce pieczone – w obu przypadkach zdrowo, czyli bez dodatku soli i tłuszczu. Odświeżyliśmy także naszą linię mas krówkowych HELIO certyfikowanych znakiem „Czytaj skład poleca”. Wzmocniona na opakowaniu komunikacja unikalnych atutów marki, tj. brak glutenu, pełne mleko i brak oleju palmowego jest zgodna z obecnymi preferencjami konsumenckimi i poszukiwaniem tego typu informacji – zdradza Grzegorz Sobociński i dodaje, że HELIO rozszerzyło linię mas krówkowych o nowy, niespotykany na rynku jeszcze smak „słony karmel”, który cieszy się ostatnio dużą popularnością wśród konsumentów. 

So Soft! So good
Nowością w gamie produktów firmy jest też unikalna linia suszonych miękkich owoców – So Soft! HELIO Natura.

– To totalna nowość! Dzięki innowacyjnej technologii uzyskaliśmy produkty, których jeszcze nikt na rynku nie miał, choć wielu poszukiwało. Produkty tej linii wyróżniają się nie tylko wyjątkową mięsistością i soczystością, lecz także brakiem konserwantów. Jak wskazują przeprowadzone przez nas badania konsumenckie (wg normy ISO) jest to szczególnie istotna cecha dla współczesnych konsumentów i determinant skłaniający ich do wyboru naszych produktów względem produktów konkurencyjnych. Flagowym produktem linii jest pierwsza na rynku żurawina nasączona sokiem żurawinowym, o wyjątkowo intensywnym smaku i mięsistości. Ponadto naszą unikalną, nową technologię uwodnienia bez konserwantów wykorzystaliśmy do najbardziej popularnych owoców suszonych, tj. śliwek, moreli, fig i daktyli – poleca ekspert HELIO.

Linia posiada także atrakcyjne opakowania i jest zgodna z potrzebami współczesnego konsumenta, co daje świetne rokowania sprzedażowe i wyróżnia ją na tle innych produktów.  Strategia pionierskiego wejścia zapewnia HELIO pozycję leadera w segmencie, a zarazem niesie bezapelacyjne korzyści dla dystrybutorów So Soft! Zdrowa nowość na półce podkreśli aktywność sklepu w przygotowaniu atrakcyjnej i odpowiadającej na bieżące trendy konsumenckie oferty. Jak wskazują badania, zdrowe produkty bez konserwantów w dobie pandemii cieszą się szczególnym wzięciem. So Soft! na półce to także dla konsumenta możliwość poznania czegoś nowego, co w kontekście społecznej kwarantanny bardzo zyskuje na znaczeniu ze względu na brak innych możliwości zaspakajania tej potrzeby - restauracje, kina, kluby, czy inne popularne strefy rozrywki są wszak zamknięte. Koncept wydaje się zatem intratny dla detalisty zatem warto podsunąć klientowi zdrową nowość HELIO Natura - So Soft!,

- Z dumą stwierdzam, że po raz kolejny naszemu zespołowi udało się kreatywnością i technologicznym know-how wyprzedzić konkurencję. Warto bowiem przypomnieć, że to HELIO stworzyło m.in. 20-lat temu  kategorię mas do ciast wprowadzając pierwszą w historii gotową masę makową z bakaliami, czy w tej dekadzie pierwszą w mainstreamowej sprzedaży w Polsce linię bakalii bez konserwantów HELIO Natura. Jako pierwsi także wprowadziliśmy popcorn bez oleju palmowego. Dziś czas na pionierskie wejście miękkich suszonych owoców bez konserwantów So Soft! – dodaje Grzegorz Sobociński.

Bezpieczeństwo i jakość potwierdzone certyfikatami
Pandemia koronawirusa sprawiła także, że dla klientów przede wszystkim liczy się bezpieczeństwo zakupów i produktów.

- W naszej branży najbardziej widoczny jest spadek popytu na tzw. „luzy” (tj. bakalie sprzedawane na wagę), na rzecz bakalii paczkowanych. Na znaczeniu zyskują zatem producenci tacy jak HELIO, tj. cechujący się doświadczeniem w pakowaniu bakalii, dużą elastycznością i efektywnością produkcyjną, a przede wszystkim wysokimi standardami jakości – tłumaczy Grzegorz Sobociński. Ekspert dodaje, że firma HELIO dysponuje jednym z największych w Europie zakładów w branży bakaliowej o doskonałej logistycznie lokalizacji. Dodatkowym atutem jest 30 lat doświadczenia i renomy w branży oraz najwyższe międzynarodowe standardy produkcji potwierdzone certyfikatem BRC - podkreśla ekspert HELIO.

Lepsza oferta, lepsze sprzedażowe wyniki
Sprawna odpowiedź marki na potrzeby konsumentów zyskała odzwierciedlenie w sprzedaży: w pierwszym półroczu 2020 roku HELIO osiągnęło wyróżniające się na tle branży wyniki sprzedażowe - wzrost o ponad 50% r/r - we wszystkich kanałach dystrybucji. Dzięki temu roczna sprzedaż HELIO wyniosła już blisko ćwierć miliarda złotych rocznie.

- Zachęcam, aby odpowiednio wcześniej zbudować świadomość Państwa bakaliowej oferty wśród klientów, co pozwoli w pełni wykorzystać szansę na przedświąteczny zarobek, jaką dają bestsellery HELIO. Jak pokazują ostatnie lata, wprowadzanie oferty świątecznej następuje coraz wcześniej. Jak widać odnosi to swój założony efekt, choć często rozłożony jest w czasie. W okresie przedświątecznym zakup bakalii i mas do ciast jest bowiem zazwyczaj planowy. Eksponując wcześniej te produkty w sklepie, sprawiamy, że konsument jest świadomy ich obecności, a tym samym nie planuje ich kupna w innym miejscu – podsumowuje Grzegorz Sobociński.

Jak podkreśla, choć shopper wybiera się po bakalie i masy do ciast zazwyczaj w sposób planowy, to często spontanicznie rozszerza on listę kupowanych bakalii o nowości, lubiane przysmaki, czy produkty intensywnie promowane w mediach. Pobudki wcześniejszych zakupów konsumentów są różne – jedni wolą rozłożyć świąteczny budżet na dłuższy okres, a przecież bakalie i masy są w tym względzie idealne, bo mają długi termin przydatności, a przy tym na pewno przydadzą się na święta, inni zaś - kupią wcześniej, aby zrobić próbę generalną świątecznego wypieku. Dlatego warto wcześniej wyeksponować te produkty, aby klient miał szanse się na nie skusić.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.