02.03.2020/14:31

Świetne wyniki firmy Carrefour w Polsce za 2019 r. Sieć sklepów convenience znowu rośnie

Firma Carrefour opublikowała wyniki finansowe za 2019 r. W Polsce sieć odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży we wszystkich ujęciach. Liczba hipermarketów i supermarketów ustabilizowała się, rośnie za to sieć sklepów convenience.

W minionym roku Carrefour Polska odnotował sprzedaż w wysokości 2 mld 189 mln euro. Oznacza to wzrost o 3,6 proc. rok do roku przy bieżących kursach wymiany walut, wraz z paliwami. W tym samym ujęciu, ale przy stałych kursach wymiany, sprzedaż urosła o 4,4 proc.

Sprzedaż LfL, z wyłączeniem paliw i po wyeliminowaniu efektu kalendarzowego, wzrosła o 4,9 proc., a sprzedaż organiczna w tym samym ujęciu o 4,6 proc.

Zarząd Grupy Carrefour podkreśla, że w Polsce – a także w Brazylii i Hiszpanii – bardzo dobre wyniki hipermarketów mocno przyczyniły się do szybszego wzrostu sprzedaży na bazie porównywalnej.

Warto odnotować, że sieć zatrzymała w Polsce trwający od kilku lat trend zmniejszania się liczby sklepów różnych formatów. Liczba hipermarketów pozostała na koniec 2019 r. na poziomie z końca 2018 r. – wyniosła 89 placówek. Liczba supermarketów w tym samym okresie zwiększyła się o jeden sklep netto i na koniec ubiegłego roku wyniosła 153 lokalizacje.

Po ubiegłorocznym spadku liczby sklepów convenience, w tym roku detaliście udało się odwrócić trend – liczba tych sklepów wzrosła o 55 marketów – z 609 na koniec 2018 r. do 664 na koniec minionego roku. Dzięki temu łączny stan posiadania sieci w Polsce to na koniec 2019 r. 906 sklepów – rok wcześniej było ich 850.

Przypomnijmy, że jeszcze w drugiej połowie lipca 2017 r. Grupa Carrefour zarządzała na polskim rynku siecią 891 sklepów. W poprzednich latach firma otwierała od 70 do ponad 100 sklepów rocznie. W lipcu 2017 r. przedstawiciele francuskiego detalisty zapowiadali, że do końca 2018 r. sieć może powiększyć się o 100 sklepów franczyzowych, a także nowe super- i hipermarkety. Szacowano, że w 2019 r. stan posiadania firmy w Polsce może przekroczyć 1000 placówek.

Jednak wprowadzony wówczas przez Alexandre Bomparda globalny plan naprawczy Carrefour 2022 przekreślił ówczesne kalkulacje. Zamiast rosnąć, sieć kurczyła się. W ciągu niespełna półtora roku – do końca 2018 r. – przybyły jej co prawda 3 hipermarkety i 7 supermarketów, ale liczba sklepów convenience zmalała aż o 51 placówek netto. Jedną z przyczyn tego spadku było wycofanie się z Polski sieci stacji paliw Lukoil, przy której funkcjonowało ok. 30 marketów Carrefour Express – placówki te zostały zamknięte przez nowego właściciela sieci stacji, firmę Amic.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • ??? 30.03.2020

    Jestem kibicem kolarstwa,i byłem zadowolony ze sponsoringu przez sieć tego sportu. Tak byłem.bo jak mi wiadomo nawet w dobie pandemii koronawirusa ciągle zatrudniacie swoich pracowników na 1/2 etatu nawet już od kilku lat,Trochę szacunku dla tych ludzi. Dla was narażają życie swoje i swoich bliskich,Tak po ludzku jest mi po prostu za was wstyd,Ta sytuacja wymaga nagłośnienia wśród dyrektorów i organizatorów wielkich turów, Na tą chwilę były klient

  • Papazian 03.03.2020

    Ciekawe Niby takie wyniki super a szykują zwolnienia kadry Część centrali i Dyrekcji Regionalnej oraz Menadżerów już poleciało. Hm to jak to ma być sukces to ja się boję ich porażki na którą są skazani.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.