24.11.2016/15:27

Święty Mikołaj mieszka w internecie!? Jakich prezentów i informacji szukają Polacy w sieci przed świętami?

W Polsce na dobre zagościły amerykańskie tradycje związane ze świątecznymi zakupami. Analiza trendów wskazuje, że internauci coraz częściej szukają informacji o Czarnym Piątku (+200% r/r), czyli ostatnim piątku listopada, kiedy wiele sklepów znacznie obniża ceny, Cyber Poniedziałku (+125% r/r) - w tym roku 28 listopada, kiedy to wyprzedaże oferują sklepy internetowe, oraz Dniu Darmowej Dostawy (+52% r/r), który w tym roku wypada 29 listopada.

Polacy poszukują w Google również inspiracji do wyboru prezentów dla najbliższych. Świadczą o tym frazy takie, jak prezent dla mamy, prezent dla niego, pomysł na prezent dla chłopaka, prezent dla niej, prezent dla taty, prezenty na święta, prezent dla przyjaciółki, prezent dla dziewczyny, prezenty pod choinkę, prezent dla rodziców, prezent dla dziadka, prezent dla babci czy prezent dla 10latki. Internauci pytają też o to czy Święty Mikołaj istnieje, kiedy spadnie śnieg i kiedy jest Wigilia?

W okresie przedświątecznym realizujemy akcje z gotowymi zestawami prezentowymi, które promujemy przy pomocy AdWords. Chcemy w ten sposób ułatwić klientom znalezienie prezentów na Mikołajki lub Boże Narodzenie. Dzięki narzędziom analitycznym, jak Google Analytics wiemy, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem internautów, co pozwala nam skompletować atrakcyjne dla nich zestawy. Komunikację ułatwia nam również tworzenie linków do podstron z ofertami sezonowymi lub zestawami prezentowymi, które są następnie łatwiejsze do znalezienia w wyszukiwarce - mówi Bernard Piekara, Manager w nastopy.pl.

Święta dla wielu Polaków to przede wszystkim wieczerza wigilijna w gronie najbliższych, co jest wyraźnie odzwierciedlone w trendach wyszukiwania. W grudniu 2015 r. internauci pytali najczęściej o produkty z kategorii przysmaki i specjały (+47%), ryby i owoce morza (+43%), przepisy (+25%) oraz mięso i drób (+24%). Hasła, które przed Świętami najszybciej zyskiwały popularność to przede wszystkim: ryba po grecku, pierniczki, potrawy wigilijne, barszcz wigilijny, kompot z suszu, makowiec, kapusta z grochem, zupa grzybowa, kapusta z grzybami, ciasto na pierogi, sałatka śledziowa, karp w galarecie, sernik, kutia i piernik.

W 2016 r. udział wyszukiwań mobilnych w kategorii związanej z jedzeniem i gotowaniem wyniósł 37%. Analogicznie, w okresie przedświątecznym wzrastało zainteresowanie produktami wykorzystywanymi w kuchni i jadalni. Hasła dotyczące pieczenia w grudniu 2015 r. zyskały na popularności 32%, tekstyliów kuchennych 30%, sreber 29%, ekspresów do kawy 27%, a robotów kuchennych 26%. Najbardziej trendujące frazy w tej kategorii to, zaparzacz do kawy, ekspres do kawy, kawiarka, serwis obiadowy, foremki do pierników, szybkowar, maszynka do mięsa, prodiż czy spieniacz do mleka. Internauci szukają też instrukcji, jak wykonać niektóre czynności o czym świadczą zapytania: składanie serwetek, świąteczny stół, jak ułożyć sztućce czy nakrycie stołu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.