19.10.2019/09:10

Sylwia Olechno, Grupa Chorten: Tanie marki tracą na znaczeniu. Liczy się jakość

Rozwijając naszą markę stawiamy przede wszystkim na produkty o czystej etykiecie, m.in. miody, przetwory, wędliny, jaja czy pieczywo. Ale idziemy też w kierunku innowacji - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Jakie są w Pani ocenie perspektywy rynku produktów pod markami własnymi?

Z pewnością na popularności tracą marki tanie, ich sprzedaż w sieciach spada. My natomiast od samego początku, a więc już od 7 lat, budujemy markę premium, która coraz bardziej rotuje na sklepach. Duże sieci mogą już sobie pozwolić na własne linie produkcyjne, a więc i na kreowanie innowacyjnych produktów. 

W jakim kierunku rozwijają Państwo asortyment produktów pod marką własną?

Rozwijając naszą markę stawiamy przede wszystkim na produkty o czystej etykiecie, m.in. miody, przetwory, wędliny, jaja czy pieczywo, selekcjonując sobie najlepszych producentów do współpracy i ich najlepsze produkty. Ale idziemy też w kierunku innowacji – najnowszym przykładem jest Duch Puszczy, trunek na destylacie jabłkowym i wielokrotnie destylowanym alkoholu o woltażu 55 proc., który został wyprodukowany specjalnie na nasze potrzeby.

Chorten ma też swoją markę Z Podlaskiej Spiżarni – jakie zaszły w niej zmiany w ostatnich latach?

Z Podlaskiej Spiżarni na początku była marką wędliniarską. Obecnie w jej portfolio jest już blisko 100 pozycji. Lokomotywą sprzedażową okazały się zupy bez konserwantów na wodzie źródlanej i polskich warzywach, dlatego chcemy rozwinąć dalej temat wysokogatunkowych dań gotowych w słoikach. Wprowadziliśmy także całą linię przetworów kojarzących się z Podlasiem, jak kiszona kapusta i ogórki, borówka i żurawina, ale też m.in.  farsz do pierogów, ketchup o domowym smaku i koncentrat pomidorowy. W ciągu ostatnich lat rozbudowaliśmy ofertę tradycyjnych kulinariów mrożonych, wśród której są pierogi i pyzy z mięsem, kartacze oraz flaki po warszawsku, a niebawem w sprzedaży pojawią się także kopytka. 

Mają Państwo w ofercie również linię bio. Jak ona sobie radzi na rynku? 

Bardzo ją obserwujemy, sprawdzając, które produkty rotują, a które cieszą się mniejszym zainteresowaniem klientów. Rozwinęliśmy serię 10 przypraw kresowych, w sprzedajemy także ekologiczne herbatki owocowe. Słodkie wypieki i chleby, jaja chowu ściółkowego, miody z podlaskich pasiek – to także nasze sztandarowe produkty. Aby je lepiej w sklepach uwidocznić, od blisko roku stosujemy specjalne ozdobne regały, na których eksponowana jest większość produktów nie wymagających specjalnego przechowywania.

Czy planują Państwo stworzyć kolejne marki?

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • ;))) 28.10.2019

    Trzeba Polać ;)))))

  • erazm 19.10.2019

    Co to jest "ketchup o domowym smaku"? Mnie sie zawsze wydawalo, ze ketchup ma smak pomidorowy, pikantny, slodki lub occtowy - te dwa ostatnie wystepuja najczesciej w polskich prodktach. "Domowy smak" ketchupu to cos nowego.... Co bardziej ogarnieci klienci obsmieja sie jak norki.

  • Ph 19.10.2019

    Właściwa osoba na właściwym miejscu i Chorten pnie.sie w górę

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.