140 mln zł kary dla Kauflandu! Prezes UOKiK: spółka stosowała nieuczciwe praktyki i wprowadzała klientów w błąd
Jak poinformował UOKiK, spółka Kaufland Polska Markety wymagała od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Ponadto wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.
Pozostało jeszcze 97% tekstu.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
3 komentarze
-
03.01.2022
Przecież każda sieć kroi dostawców jak może. Kaufland co roku informował że kolejne ...% potrzebuje kupiec ściągnąć i wymyślał podstawę do faktury.
Kolejny pomysł do tzw. usługa reklamy - oczywiście dobrowolna ale jak nie podpiszesz to kupiec nie odbiera telefonu. Wszyscy kupcy są szkoleni w tym jak ściągać jak najwięcej kasy. Dostawca płaci a Kaufland wprowadza do jego kategorii produkt marki własnej i sprzedaż dostawcy spada itp. Unifikacja produktów z LIdlem jest coraz większa - tylko metki inne
To dotyczy wszystkich kategorii produktów. Pan UOKiK skupia się na rolnikach, a co z pozostałymi dostawcami? -
03.01.2022
A kiedy się wezmą za nieuczciwych sprzedawców na targowiskach?! Tam to dopiero są przekręty !
-
03.01.2022
zablokować wszystkie rabaty retrospektywne
1