12.12.2017/11:52

Szybko rośnie znaczenie książek w ofercie saloników Kolportera

Książki są od dawna naturalną częścią oferty Kolportera. Przez lata były dostępne głównie jako dodatki do czasopism, ale przed sześciu laty zostały wprowadzone do stałej oferty wybranych saloników prasowych. Obecnie sprzedaż książek odbywa się w całej sieci saloników Kolportera, a w 450 z nich stworzona została specjalna „Strefa książki”.

– Koncepcja „Strefy książki” jako wyodrębnionej części saloniku prasowego powstała w 2016 roku. Była to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. Wprowadzając w 2011 roku do naszych punktów ofertę 12 największych literackich bestselerów nie spodziewaliśmy się, że oferta książkowa aż tak dobrze przyjmie się w naszych punktach. W tamtym czasie z ulic polskich miast znikło bardzo dużo małych księgarń i sklepików posiadających w ofercie książki. Była to dla nas szansa na wypełnienie luki i pozyskanie klientów, którzy interesują się książkami, szukają atrakcyjnych i wartościowych tytułów, a cenią sobie wygodę zakupów. Książki idealnie wpisały się w ofertę saloników, a liczba saloników z TOP 12 z dnia na dzień powiększała się. Analiza rynku książki i sprzedaży tego asortymentu w naszej sieci doprowadziła do utworzenia „Strefy książki” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

W całej sieci saloników Kolportera są dostępne książki dla wszystkich grup czytelników – propozycje dzieci i młodzieży, książki popularnonaukowe wybór powieści różnych gatunków, a także mapy i przewodniki turystyczne.

– Książki dostępne w naszej sieci zostały podzielone na 6 kategorii. Nasi klienci najchętniej kupują tytuły dziecięce, edukacyjne i młodzieżowe (42 proc.). Na drugim miejscu w rankingu sprzedaży (35 proc.) znajdują się książki z kategorii „literatura, romans, sensacja”, a podium zamykają poradniki, książki kulinarne, sportowe i hobbystyczne (12 proc.). Poniżej 10 proc. sprzedawanych tytułów poświęconych jest historii, kulturze i religii. Ponad 2 proc. klientów zainteresowanych jest lekturą na temat motoryzacji i techniki, a mapy i przewodniki kupuje niecały 1 proc. klientów – mówi Urszula Jurkowska z Biura Handlowego Kolportera.

Oferta tytułowa w 450 salonikach Kolportera została poszerzona i wydzielono z niej „Strefę książki”. Na specjalnych, dedykowanych książkom nośnikach wyeksponowane są tytuły z ogólnopolskiej listy „Top bestsellerów”.

– Książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient kupuje ją przy okazji innych zakupów, zaintrygowany tytułem, tematyką czy okładką – dodaje Urszula Jurkowska. – Na zakupy ma wpływ także cena. W naszej sieci przeprowadzamy liczne akcje promocyjne indywidualnie dla danego tytułu. Miłośnicy książek mogą liczyć także na 20-proc. rabaty, którymi objęte są książki, które spadły z listy bestsellerów, a co jakiś czas w wybranych salonikach organizujemy wyprzedaż książek, w cenie 10 zł za egzemplarz. Książka zadomowiła się w naszych salonikach na dobre i wbrew niekorzystnym tendencjom na rynku jej sprzedaż w naszych punktach stale wzrasta.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.