12.10.2020/13:21

Szymon Mordasiewicz, GfK Polonia: e-commerce wyleciał w kosmos

Z roku na rok rynek FMCG odnotowywał wzrost w komfortowych warunkach i nikt nie spodziewał się, że dziś będziemy rozmawiać o ogólnoświatowym kryzysie. Pandemia Covid-19 dotknęła każdy obszar życia, również biznesu - podkreślił Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel Poland w GfK Polonia.

Zmiany na rynku mają to do siebie, że ktoś traci, a ktoś zyskuje. W branży FMCG pandemia umożliwiła sprawdzenie firmy pod względem elastyczności w podejściu do biznesu. – To co zrobił Covid-19, to położył karty na stół i powiedział sprawdzam, które firmy będą w stanie się zorganizować w ekstremalnie krótkim czasie i przedefiniować model działania  - mówił Szymon Mordasiewicz.

Polski konsument wyraża obawy o swoje zdrowie i finanse. Dla FMCG są i będą ważne trzy trendy. Dwa pierwsze trendy ewaluowały, a trzeci umocnił się.

  1. Convenience jako nowe bezpieczeństwo

Dla konsumenta najważniejsze znaczenie ma teraz bezpieczeństwo. Jako najbardziej przygotowane do tego trendu konsumenci oceniają dyskonty i e-commerce. Jak podkreślił Szymon Mordasiewicz, „e-commere wyleciał w kosmos”. Do sierpnia br. gospodarstwa domowe wydały o 6,3 proc. więcej pieniędzy na produkty spożywcze niż rok temu, a cały e-commerce wzrósł o 51 proc., a to nie jest koniec.

  1. Premiumizacja

Marki prywatne czują się teraz jak ryba w wodzie, w ciągu 8 miesięcy sprzedaż wrosła o 1 p.p. Na rynku wartym ponad 170 mld zł to 1,7 mld zł.

  1. Ekoświadomość

Ten temat nie zanikł podczas kryzysu, a odsetek konsumentów zainteresowanych zdrową żywnością, ograniczaniem zużycia plastiku. Pandemia nie zmieniła ich postrzegania.

Szymon Mordasiewicz wygłosił prelekcję „Handel detaliczny i konsument przed i w trakcie koronakryzysu” podczas Retail & FMCG Congress Poland & CEE, kongresu organizowanego przez właściciela portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także