Tajemnica sukcesu sieci Pepco? Operator wdraża nowy koncept handlowy i planuje rozwój kategorii produktowych [WYWIAD]
- Klucz do każdego biznesu to słuchanie klientów i dostarczanie im tego, czego chcą. (…) Obecnie mamy skalę, mamy rozmach i sytuację, która pozwala nam cały czas pracować nad doskonaleniem naszego konceptu wspólnie z naszymi klientami. Każdy z nich znajdzie w tym sklepie coś dla siebie i będzie zadowolony, niezależnie od tego czy chce produktów pierwszej ceny, drugiej ceny, czy wyższej ceny. U nas za określoną cenę dostaną odpowiednią jakość produktu. Dajemy klientowi wybór. Myślę, że dlatego klienci tak bardzo cenią Pepco i chętnie nas odwiedzają – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco Europe.
Na czym polega sukces Pepco? Cena to tylko jeden z elementów?
Wspomniane już value for money jest jednym z ważnych elementów rynkowego sukcesu Pepco w Polsce i innych krajach, ale do sprawy trzeba podejść bardziej kompleksowo. Dzisiaj kluczem do sukcesu Pepco jest bardzo wnikliwa analiza potrzeb klientów, bo klienci mówią czego potrzebują. Tak jest teraz i tak było przed pandemią. Analizujemy wszystkie aspekty związane z klientem tak, aby wychodząc z naszego sklepu był usatysfakcjonowany co do wyboru asortymentu, poziomów cenowych i całej otoczki zakupowej, którą możemy nazwać doświadczeniem zakupowym.
Sklep musi być takim miejscem, które sprawia przyjemność, jest w chodzeniu na zakupy aspekt socjalizujący, który zaspokaja wyjście z domu do sklepu i spotkanie się z ludźmi, rozmowa z nimi. Jeżeli klienci chcą więcej towarów w danych kategoriach, to odpowiadamy na te oczekiwania i powiększamy powierzchnię sklepu i jego ofertę. Jeśli klienci oczekują lepszego merchandisingu (ekspozycji produktów – red.), to wprowadzamy nowe regały pozwalające podnieść poziom ekspozycji sklepowej oferty. Jeśli klienci chcą lepszej komunikacji w social mediach i aplikacji mobilnej, to na to odpowiadamy.
Klucz do każdego biznesu to słuchanie klientów i dostarczanie im tego, czego chcą. Nasza kadra managerska bardzo dobrze rozumie jaka jest ich rola w handlu detalicznym, a jest to spełnianie potrzeb klientów, poprawianie konceptów poprzez lepsze lokalizacje, większe sklepy, lepszy layout i lepsze inwestycje.
Myślę, że w tym momencie mamy skalę, mamy rozmach i sytuację, która pozwala nam cały czas pracować nad doskonaleniem naszego konceptu wspólnie z naszymi klientami. Każdy z nich znajdzie w tym sklepie coś dla siebie i będzie zadowolony, niezależnie od tego czy chce produktów pierwszej ceny, drugiej ceny, czy wyższej ceny. U nas za określoną cenę dostaną odpowiednią jakość produktu. Dajemy klientowi wybór. Myślę, że dlatego klienci tak bardzo cenią Pepco i chętnie nas odwiedzają. Badania konsumenckie pokazują, że jesteśmy bardzo popularnym brandem.
Pepco wprowadza nowy koncept sklepu na polski rynek? W jaki sposób nowy projekt definiuje potrzeby konsumenta?
Jeśli chodzi o nowy format i remodeling sklepów, to zależy nam na powiększaniu powierzchni. Mamy bardzo szeroki asortyment i klienci prosili, aby te sklepy były większe. Chcemy też mieć bardziej atrakcyjne sklepy. Format, który wdrażamy już od dwóch lat wygląda inaczej i znacznie lepiej niż poprzedni, który pamiętają klienci. To bardzo ważne, bo wszystkie sieci handlowe mogą sprzedawać ten sam produkt, ale to jak go eksponują i jakie promocje wokół niego organizują, tworzy różnicę w sprzedaży i buduje konkurencyjność.
Ciąg dalszy artykułu - na kolejnej stronie.
4