25.08.2017/16:29

Tchibo poprawia wyniki finansowe

Jak podaje Lebenesmittel Praxis, dzięki poprawie marży handlowej i utrzymaniu dyscypliny kosztowej specjalizujący się w kawie koncern Tchibo poprawił wynik przed opodatkowaniem i EBDIT w porównaniu z poprzednim okresem z 34 do 199 mln euro. 

Rentowność sprzedaży firmy wzrosła przy tym z 1 do 6 proc., obrót sięgnął 3,31 mld euro i był minimalnie niższy niż rok wcześniej, kiedy wyniósł 3,36 mld euro. Firmy tłumaczy, że wpłynęły na to niższe ceny zakupu surowca w 2015 roku wobec cen w 2016 roku.

Produkty pozaspożywcze znajdujące się w portfolio koncernu, w tym sieć sklepów firmowych, nadal nie osiągają poziomu rentowności.

Koncern Tchibo jest firmą rodzinną, należącą do rodziny Herz, która jest również m.in. większościowym udziałowcem koncernu Beiersdorf (m.in. producent kosmetyków marki NIVEA). Od momentu powstania  Tchibo w 1949 roku siedzibą koncernu jest Hamburg.

Obecnie sieć sklepów i kawiarni Tchibo w samych Niemczech liczy ponad tysiąc placówek. Kawa pod marką Tchibo jest sprzedawana także w  Stanach Zjednoczonych, Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Turcji, Syrii, Izraelu, Jordanii, Rosji, Polsce, na Węgrzech i na Ukrainie. Sklepy firmowe, które funkcjonują od lat 90. XX wieku, oprócz rodzimego rynku działają także w Szwajcarii, Austrii, Holandii, Polsce, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech i w Turcji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.