03.07.2020/23:56

Tesco gotowe na recesję i walkę z dyskontami. Sieć ma nową strategię - Świetne ceny każdego dnia

Nad Wielką Brytanię nadciąga głęboka recesja. Władze sieci Tesco zdając sobie sprawę, że poprzednie załamanie gospodarcze doprowadziło do wypromowania na brytyjskim rynku sieci dyskontowych Aldi i Lidl opracowały nową strategię, która ma im pomóc w ograniczeniu strat podczas nadchodzącego kryzysu.

Według magazynu „The Grocer” kadra kierownicza Tesco opracowała już nową strategię, która będzie promowana hasłem „Świetne ceny każdego dnia” (Great Prices Every Day).

Z nieoficjalnych informacji wynika, że brytyjski operator wycofuje się z innych działań promocyjnych i skoncentruje się na osiągnięciu najniższych możliwych cen i szerokiej komunikacji nowej strategii. Dział handlowy Tesco rozmawia obecnie z dostawcami na temat warunków współpracy i negocjuje nowe, niższe ceny.

Według ekspertów nowa strategia Tesco ma jednak swoje słabe punkty. Model, w którym działają dyskonty nigdy nie pozwoli brytyjskiemu operatorowi dorównać oferowanym przez Aldiego niskim cenom, także dlatego, że nikt nie jest w stanie tego zrobić.

W DNA modelu dyskontowego jest nieustająca praca nad obniżaniem cen i podnoszeniem efektywności kosztowej biznesu. Mniejsze i bardziej efektywne sklepy, ograniczony, wyselekcjonowany i oparty na marce własnej  asortyment, zoptymalizowany łańcuch dostaw i niższy poziom zapasów oznacza, że dyskont zawsze będzie tańszy.

Zaś Tesco działające w wielu formatach, prowadzące hipermarkety, z asortymentem opartym na produktach markowych zawsze będzie stanowić droższą alternatywę. To oznacza, że Tesco jako największy gracz na rynku brytyjskim (z 27-proc. udziałem) nadal będzie tracić udziały, a Lidl i Aldi systematycznie będą je zwiększać.

Zdaniem ekspertów jednym z niewielu atutów Tesco jest program Clubcard, który liczy 19 mln użytkowników. To właśnie oni – odpowiednio zachęceni promocjami i niskimi cenami - mogą stanowić bazę, która pozwoli brytyjskiej sieci na przejście przez kryzys w miarę suchą nogą i ograniczyć straty.

Źródło: marketingweek.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.