24.08.2016/11:36

Tesco wdraża kolejną fazę programu Project Reset

Duże zmiany w układzie stoisk na sali sprzedaży mają na celu uwydatnienie oferty marek własnych oraz dostosowanie rozkładu asortymentu do nawyków zakupowych klientów. Zmiany obejmą wszystkie placówki formatu Extra, hipermarket oraz Metro.

IGD Retail Analysis relacjonuje postępy w realizacji programu Project Reset w brytyjskich placówkach Tesco. Po udanych pilotażach sieć przystąpiła do realizacji kolejnej jego fazy, w ramach której nastąpi wzrost znaczenia marek własnych, aż do ok. 14 proc. całości asortymentu. Mają też nastąpić – szczególnie w mniejszych formatach sklepów – znaczące redukcje oferty produktów markowych. Brytyjczycy mocno inwestują w marki własne i pokładają w nich duże nadzieje. Starają się je pozycjonować jako porównywalną alternatywę dla produktów markowych, czemu służyć ma m.in. umieszczanie produktów private label na najlepszych półkach, na poziomie wzroku klienta.

Kolejnym ważnym elementem projektu jest zmiana położenia poszczególnych działów na sali sprzedaży. Reorganizacja ma się opierać na innej logice zakupów. Produkty będą grupowane według posiłków – śniadanie, obiad, kolacja, przekąski itd. – a nie według tradycyjnych kategorii. Powstaną odrębne „strefy kuchenne”, które mają klientów inspirować i ułatwiać im zakupy. Przykładowo, w strefie dla tych, którzy chcą ugotować od podstaw pełny obiad, znajdą się obok siebie m.in. puszkowane pomidory, rośliny strączkowe, zioła i przyprawy. W strefie wygodnego gotowania umieszczone będą makarony, ryż i gotowe sosy.

Wciąż intensywnie rozwijane będą działy ze zdrową żywnością. W ofercie znajdzie się m.in. więcej różnych zbóż a linia produktów ekologicznych Free From zostanie rozszerzona o 40 proc. Pojawi się więcej produktów bez dodatku cukru, ze zredukowaną zawartością cukru i soli, a także przekąski owocowe dla dzieci. Według danych z badania ShopperVista firmy IGD 25 proc. klientów oczekuje, że zdrowe produkty będą zgrupowane w jednym miejscu, a 38 proc. przyznaje, że oczekiwałoby wycofania z oferty niektórych niezdrowych produktów.

Jeszcze jednym obszarem innowacji, prowadzonych w ramach Project Reset, są płatności mobilne. Po pomyślnych testach w ponad 600 sklepach w Edynburgu i Londynie, w całej Wielkiej Brytanii wdrożona zostanie aplikacja Payquiq. System przechowuje dane z programu Clubcard oraz informacje o płatnościach kartą w smartfonie klienta, co umożliwi dokonanie płatności przy kasie poprzez jednorazowe zeskanowanie kodu QR, a paragon dostępny będzie online.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.